Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Taxikáři i Krnáčová mají stejné máslo na hlavě

15. 02. 2016 7:00:00
Obyvatelé Prahy jistě zaznamenali blokádu magistrály, která měla sloužit jako nátlaková akce na primátorku a magistrát. Jediným jejím výsledkem však byla neprůjedzdnost páteřní komunikace města a rostoucí naštvání spoluobčanů.

Řekl bych, že obě strany mají naprosto stejné množství másla na hlavě. Taxikáři si zcela nehorázně berou občany a návštěvníky Prahy jako své rukojmí a sobecky je obtěžují problémem svého podnikání. V tom má jistě primátorka Krnáčová pravdu.

Současně se taxikáři mylně snaží donutit magistrát (nikoliv ministerstvo) k zákazu konkurenční neregulované služby UBER, která jim podle jejich slov likviduje podnikání. Nemělo by snad být zajištění konkurenceschopnosti vlastních služeb výhradně na samotných taxikářích? Pokud nedokáží konkurovat službám typu UBER nejen cenou, ale především kvalitou vozového parku a svými službami, tak ať rychle zkrachují.

Nicméně lze částečně pochopit i nářky těchto omezovačů, neboť standardní taxislužba je naprosto svázaná množstvím regulací, včetně regulace cenové. UBER oproti tomu nereguluje nikdo, díky čemuž, samozřejmě, tak dobře a efektivně funguje. Neporovnatelnost podmínek pro podnikání je sice zcela oprávněnou námitkou taxikářů, nikoliv však dostačující k tomu, aby se dovolávali direktivního rušení konkurence, namísto požadování stejné startovací čáry.

A právě konkurenceschopnost je klíčovou otázkou tohoto problému. Všichni pražští primátoři se již mnoho let snaží vyřešit problém nekvality dalšími restrikcemi a kontrolami. A všem musí být už dávno jasné, že čím více regulace přidávají, tím méně efektivní celé řešení je. Místo deregulace a spolehnutí se na přirozené mechanismy tržního prostředí se neustále motají v hloupém kruhu restrikcí, jejich nefunkčnosti a následných dalších restrikcí.

Primátorce bych tedy doporučil, aby přestala řešit neřešitelné a uvolnila taxikářům podmínky pro podnikání. Ti pak nebudou, doufejme, otravovat své spoluobčany podobnými blokádami, kterými do značné míry ukazují jen na svou vlastní podnikatelskou neschopnost. Všichni bychom pak viděli, jaké divy volná konkurence dělá. Přirozeně eliminuje dnes problémové nepoctivce a přináší lepší služby i ceny pro zákazníky. Bez chytrých úředníků a jejich nic neřešícího dirigentství.

Autor: Jan Polanecký | pondělí 15.2.2016 7:00 | karma článku: 16.71 | přečteno: 344x

Další články blogera

Jan Polanecký

Morální bahno účtenkové loterie

Účtenková loterie je na spadnutí a mě nepřestává udivovat, kam jsme se to za posledních dvacet let posunuli. Na jejím příkladu je totiž krásně vidět, jakým bahnem nesvobody a regulací se dnes brodíme.

14.9.2017 v 7:50 | Karma článku: 44.54 | Přečteno: 5344 | Diskuse

Jan Polanecký

Svoboda zákazů a státní buzerace

Jak často slýcháme v mainstreemových médiích fráze o dnešní svobodě a nutnosti ji chránit? Opravdu nějakou ještě máme?

31.7.2017 v 7:20 | Karma článku: 37.62 | Přečteno: 1033 | Diskuse

Jan Polanecký

Bude líp, ne?

Bez ohledu na současný výsledek krajských voleb, tato léta jsou jednoznačně nejhorším obdobím polistopadové politiky a ekonomického vývoje.

10.10.2016 v 7:00 | Karma článku: 32.18 | Přečteno: 1022 | Diskuse

Jan Polanecký

My vás k té dobrovolnosti donutíme, holoto občanská!

Průvodním jevem každého státního zřízení je donucení k tzv. dobrovolnosti. Nejvíce je tento prvek viditelný v socialistických, fašistických nebo jinak dirigentských modelech. Ne náhodou i u nás povinné dobrovolnosti přibývá.

26.9.2016 v 7:30 | Karma článku: 46.95 | Přečteno: 12528 | Diskuse

Další články z rubriky Praha a střední Čechy

Zuzana Palečková

Už nám zase kážou

Volební kolotoč se už pěkně rozbíhá a zřejmě i letos můžeme čekat spoustu zábavy. Jenom to všechno přežít se zdravým rozumem!

17.9.2017 v 23:23 | Karma článku: 13.05 | Přečteno: 424 | Diskuse

Ondřej Prokop

Architekt Jan Gehl pomůže zklidnit Severojižní magistrálu

Pražská Severojižní magistrála byla postavena v 70.letech jako hlavní silniční tah procházející středem města. Denně přes ní přejede přes 100 tisíc automobilů. Současná podoba magistrály je navržena a řízena jako dálniční koridor.

17.9.2017 v 21:57 | Karma článku: 5.46 | Přečteno: 294 | Diskuse

Šárka Rosová Váňová

Máme doma delikventku

Totiž, abyste rozuměli, naší Klárce občas říkáme Karle. Zvykla si na to a dokonce to vyžaduje i od svých spolužáků. Brzy jí bude devět. Zvláštní znamení: miluje zvířátka. Je pro ně schopná podniknout cokoli.

16.9.2017 v 20:52 | Karma článku: 24.20 | Přečteno: 868 | Diskuse

Jan Baše

Jak funguje kontrolní výbor zastupitelstva Prahy 10?

Dojmy prostého občana z jednání kontrolního výboru zastupitelstva 13. 9. 2017, které se sešlo po téměř po 3 měsících prázdnin...

16.9.2017 v 12:20 | Karma článku: 10.54 | Přečteno: 276 | Diskuse

Jan Sigmund

Mariánský sloup jako Smíchovský tank aneb přijde Staromák o vánoční trhy jak je známe?

Debaty o mariánském sloupu a jeho možném obnovení jsou žhavé. Čím více o tom vím, tím více se bojím hypotetického sporu za 73 let o vrácení Smíchovského tanku (později Růžového) na náměstí Kinských. Podobností je kupodivu mnoho!

14.9.2017 v 18:34 | Karma článku: 9.82 | Přečteno: 604 | Diskuse
Počet článků 128 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 3757

40 let, člen Republikového výboru Strany svobodných občanů. Prosazuji svobodu a minimální vměšování státu do života jednotlivců.

Seznam rubrik

Oblíbené blogy

Oblíbené stránky

Oblíbené knihy

více


Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.