Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B98e54n13j95a48m57i98n 63K68a44p67l96a23n 3372886921907

Měl jsem to podobně jako pí. Stehlíková, nikdo z nás, ligistů, problémy s alkoholem nemá. Vzdycky jde totiž o to, KDO co dělá. Já nejsem proti zrušení věkové hranice pro požívání alkoholu, ale vždycky je třeba rozlišovat a přistupovat k tomu rozumně, ne dogmaticky. Mám zkušenost s tím, že rozumný přístup jedné strany vyvolává většinou rozumnější přístup strany druhé.

+1/0
25.1.2016 10:51

J41a65n 76R56á29ž 1269393654980

Tentokrát nesouhlasím!

Osobně jsem měl štěstí, že jsem se v patnácti tak ožral, že až do vojny jsem, mimo piva, nemohl alkohol cítit. Ale spolu prožíval jsem tvrdé alkoholové excesy mých kamarádů a kamarádek a viděl následky. Mladý člověk nemá vypěstované zábrany, které staršímu brání, aby se opíjel "do mrtva" a neznám nic nechutnějšího než když teenagerka zcela namol se potácí po ulici.

Jsem proti státní buzeraci, ale zákaz podávání alkoholu mladistvým podporují.

0/−1
22.1.2016 12:15

M72a22r18t69i31n12a 52M87o41u34d22r19á 7930253876139

Mladiství pod vlivem alkoholu ohrožují své zdraví a v některých činnostech pochopitelně i zdraví jiných. Alkohol a jeho metabolity jsou toxické, čím nižší věk, tím větší náchylnost ke vzniku obtížně řešitelné závislosti.

V alkoholovém opojení se lidé dopouštějí bizarních činů a jednání, které by je za střízliva ani nenapadly. V rámci těchto aktivit mohou být nebezpeční nejen sobě, ale i druhým. To se samozřejmě týká opilců libovolného věku, nicméně s ohledem na fyzickou a mentální zralost, resp. nezralost mohou být tyto škody v případě mladistvých a dětí závažnější.

+2/−1
22.1.2016 11:43

J14a69n33a 34S95t86e65h34l75í89k13o75v58á 2679870360486

jak jsem psala níže, za mlada jsme „kalili“ první ligu a z nikoho se alkoholik nestal, prostě to patřilo k době, že se šlo v sobotu na disko a tam se pilo..

+2/0
22.1.2016 21:49
Foto

M29i41l68o96š 68F71. 54P87e53c15h86a50r 3133101410645

My zase před hodinou sborového zpěvu chodili posilovat basy (jak se náš pedagog nechal slyšet o vlivu piva). ;-)

0/0
23.1.2016 17:35

J46a35n11a 51S62t93e12h88l83í72k43o45v28á 2229500310456

;-D je vidět, že měl pan pedagog přehled!

0/0
24.1.2016 8:26
Foto

M59i36l36o61š 63F84. 38P64e36c36h25a20r 3453321840255

Tak on to byl dlouholetý sbormistr. Vzhledem k tomu, že v roce 2004 zemřel, mohu prozradit jeho totožnost, aniž bych jej kompromitoval; Antonín Šídlo:

http://www.ceskesbory.cz/03-01-heslo.php?id=319

Jeho hodiny intonace a sluchové analýzy byly mým asi nejoblíbenějším předmětem, rád na něj vzpomínám.

0/0
24.1.2016 10:53
Foto

V35l55a66d56i71m12í92r 39K27r44o74u68p65a 8147798701512

http://vladimirkroupa.blog.idnes.cz/c/492297/mladistvi-pod-vlivem-jsou-a-vzdy-byli-problem.html

0/0
22.1.2016 10:38
Foto

V32l89a58d19i28m85í98r 73K88r98o18u73p34a 8567458281342

Nemáte pravdu. nalitý mladistvý vždycky byl a vždycky bude problém. S puberťáky je totiž ta potíž, že mají co dělat, aby odhadli určité řekněme krizové situace za střízliva, natož když se cinknou, nebo totálně zežerou. Jistě, i my jsme byli mladí, a i my jsme pili. A také jsme dost často měli více štěstí než rozumu, že jsme to vůbec přežili. Určitá represe je v tomto případě naprosto namístě, neumím si představit, že byste Vy sám chtěl potkat dejme tomu v noci na silnici nalitého sedmnáctiletého kluka na motorce, nebo jít pod balkonem, kde se alkoholem zesupermanovatělý mládenec před svou dívkou rozhodne dokázat, že umí chodit po zábradlí...

+2/−2
22.1.2016 9:44

P82a89v65e15l 20V14a68v78ř89í60n 6914971472912

Na to, že monstrózní kontrolní akce nejsou v souladu se zákonem, poukázal již Varvařovský:

http://www.ochrance.cz/fileadmin/user_upload/Kancelar/informace_106/2012/22_2012_odpoved_-_priloha.pdf

... jenže se mu vysmáli, protože pro PČR zákony neplatí.

0/0
22.1.2016 9:39

M61i55c54h40a51l 24P73r13o64k17š 6471524252932

Musim se priznat, ze by me docela zajimalo, jak podobna statistika vubec vznika. Pokud se nepletu, tak nema policie zadne zakonne pravo, jak zjistovat, jestli je mladistvy pod vlivem.

+4/0
22.1.2016 8:21

J65a37n 45C66h93r40á57s44t51e26k 7496101922133

Pletete se. Má to právo. Proč, si myslíte, že jsou různé "zátahy" po hospodách a diskotékách včetně dechových zkoušek na alkohol? Jistě, další "konání" je už, při pozitivním výsledku, v součinnosti s rodiči, ale policajti na tu zkoušku právo mají.

+1/−5
22.1.2016 8:26
Foto

Z17d81e39n93ě97k 47M26a75t86u64š83k71a 7798516475516

dýchání i odběr krve může kdokoliv odmítnout.

+1/0
22.1.2016 8:29

J40a17n 48C60h41r46á45s96t42e19k 7556941602233

Může, to máte pravdu. Ale v praxi to vypadá tak, že ti mladí hejhulové si rádi dýchnou, ještě se tím chlubí a jsou za hrdiny před ostatními.

0/−2
22.1.2016 8:32
Foto

Z82d16e71n57ě63k 64M24a43t45u42š63k70a 7398976495286

spíš neví, že mohou odmítnout.

To neví ani mnohý dospělý.

+5/0
22.1.2016 8:35

J53a91n 60C79h46r96á61s51t72e10k 7426781622603

Asi to tak je. Spíš určitě.

0/0
22.1.2016 8:38

M11i28c43h77a18l 87P21r65o67k41š 6781824522832

Muzu se zeptat, jaky presne zakon nebo vyhlaska k tomu policii opravnuje?

+2/0
22.1.2016 8:34

J46a97n 11C13h42r70á79s56t54e42k 7696901552913

Tak to po mně chcete moc, to bych musel někde hledat, ale to Vy můžete také, že?;-)

Nejsem odborník na Policii a na všechny zákony a předpisy, kterými se řídí Policie při výkonu služby.

0/0
22.1.2016 8:37

M21i65c12h71a70l 44P98r84o18k77š 6961304842742

Ano, prave protoze jsem na zaklade sveho nekolikereho neuspesneho hledani dospel k nazoru, ze zadne takove opravneni neexistuje, tak by me zajimalo, z ceho presne cerpate svou informaci, ze je tomu naopak :)

+2/0
22.1.2016 8:40

J82a71n 68C79h38r30á71s88t56e58k 7416631592973

Proč, si myslíte, se dělají ty občasné zátahy v hospodách a na diskotékách, zda se nepodává alkohol mladistvým? Myslíte, že ty policejní hlídky by něco takového dělaly, kdyby to nebylo ošetřeno nějakou legislativu?

Škoda, že tady není (v diskuzi) nějaký policajt neb bývalý policajt, aby nám to přesně osvětlil.

0/−4
22.1.2016 8:48
Foto

Z85d71e97n61ě43k 77M95a76t84u86š71k86a 7808736375656

Že dělají zátahy, to je O.K., ale přesto kdokoliv, tedy i mladistvý, dýchání, či odběr krve odmítnout.

Vy, jako řidič, také nejste povinen dýchat při kontrole, či dopravní nehodě.

+1/0
22.1.2016 8:54

J13a56n 62C11h59r34á57s93t17e82k 7336401362813

Zkuste si přečíst zákon č. 379/2005 Sb. v platném znění, není to dlouhé, ale docela poučné.

0/0
22.1.2016 9:10
Foto

Z98d80e86n50ě52k 53M28a98t44u22š76k31a 7388896835616

nic nového, živil jsem jako technik BOZP

+1/0
22.1.2016 9:27

P44a84v27e69l 77V67a36v92ř93í38n 6184951112182

Mýlíte se - není to v souladu se zákonem. Neexistuje zákon, který by zakazoval mladistvým pít alkohol (může se to zdát divné, ale je to tak). Pouze je dospělým zakázáno jim nalévat – přestupek činí dospělý, který naleje, ne mladistvý, který se napije. A protože neexistuje zákon, který by umožňoval PČR dělat plošné kontroly, tak je taková praxe automaticky nezákonná – PČR tak činí jen na základě nepřiměřeně extenzívního výkladu jiných norem (což dělají celkem běžně a pravidelně to pak u soudu prohrají).

Ostatně už před lety to kritizoval Veřejný ochránce práv (viz první odkaz níže) a poukázal, že praxe "zátahů" není v souladu se zákonem. Argumentoval přitom právem. Dostalo se mu odpovědi ve které se to sice hemží vznešenými ideály, ale není tam ani slovo o zákonu. Přesto to vypadalo, že se situace zlepší (viz druhý odkaz níže). Jenže PČR si nenechala svoji oblíbenou (byť nezákonnou) hračku vzít.

http://www.ochrance.cz/fileadmin/user_upload/Kancelar/informace_106/2012/22_2012_odpoved_-_priloha.pdf

http://domaci.ihned.cz/c1-55569020-tvrde-policejni-razie-na-podnapilou-mladez-skonci-potrestani-budou-hospodsti

+6/0
22.1.2016 9:36

J30a11n 69C11h63r40á59s97t73e55k 7786621142193

Nechci se s Vámi přít do krajnosti - ono asi opravdu záleží na výkladu zákona. A ano - explicitně nikde v zákoně není uveden zákaz konzumace alkoholu mladistvými. Jenom zákaz podávání, prodávání alkoholu mladistvým.. V tomhle máte pravdu.

+1/0
22.1.2016 9:56

P82a60v88e44l 26V85a54v42ř56í74n 6464241622272

Právě - a "každý občan může činit, co není zákonem zakázáno, a nikdo nesmí být nucen činit, co zákon neukládá". Naopak stát může jen to, co mu zákon výslovně povoluje nebo ukládá. To je prostě základní princip demokratického právního státu. Proto je to také vyjádřeno hned v článku 2. Ústavy ČR. Jenže pro PČR zkrátka zákony neplatí. Jakým způsobem řešit alkohol a mládež je jiná věc. Ale v žádném případě ne za cenu porušování zákona.

+3/0
22.1.2016 10:51

J71a84n 27C35h14r16á14s80t30e29k 7686821912423

Podle mne žádný zákon neporušují, když kontrolují, zda mladiství nejsou pod vlivem alkoholu. Je u nich předpoklad, že pitím alkoholu ohrožují svůj život a zdraví. A už je to dle zákona.

0/−2
22.1.2016 11:48

P30a86v20e78l 92V79a24v41ř34í98n 6224491292852

Porušují, protože k plošné kontrole prostě nemají zákonné oprávnění. Ostatně přečtěte si prosím posudek Veřejného ochránce práv (viz odkaz výše). Samotné pití mladistvých prostě zákon nezakazuje. A pod odůvodnění "ohrožují svůj život a zdraví" se dá zahrnout kdeco. Opakuji, že pití mladistvých problém jistě je (jak to řešit je jiná věc), ale plošné kontroly mladistvých ze strany PČR podle zákona prostě nejsou (viz VOP). A kdo jiný by měl dodržovat zákony, když ne PČR?

0/0
22.1.2016 14:01
Foto

M83i82l56o30š 83F83. 61P58e92c60h89a28r 3913571560825

Kontrolovat klidně mohou, ale žádný mladistvý není povinen dýchat.

0/0
22.1.2016 21:16

J39a44n 64R35á72ž 1739823144930

Právo nemá, nedela-li mladistvý přestupek. Plošně mařizovat "dýchání" vse! mladistvým v restauraci nebo na diskotéce je protizákonné.

+2/0
22.1.2016 12:22

Z75d17e92n91ě46k 20B72á80r15t68a 6794107829974

Ve statistikách jsme na tom v požívání alkoholu dětmi a mladistvými v porovnáním ze světem velice špatně,jsme mezi prvními.To není dobré a je s tím potřeba něco dělat,abychom neskončili jako Rusko....

+3/−8
22.1.2016 8:14

J18a85n 98C12h35r27á43s86t62e50k 7156171632923

Pane Bárto, Vy už jste úsměvný až směšný, jak i do tohoto tématu zatáhnete to zlé Rusko.:-)

A jenom pro Vaši osvětu - mladiství vždy zkoušeli, zkoušejí a budou zkoušet, jak chutná alkohol. Můžete se třeba pominout, ale takový byl, je a bude život. A pokud to bude jenom ten alkohol, tak to je a bude ještě docela dobře ...

+3/0
22.1.2016 8:29

Z45d55e49n27ě30k 56B20á11r56t64a 6264537959364

Rusko jsem uvedl pouze jako otřesný případ,nemohu za to,že jsou v této kategorii nejlepší.Na záda jim dýchají alkoholici z Ukrajiny a třetí jsou s velkým odstupem Poláci....

0/0
22.1.2016 8:35
Foto

Z54d46e82n11ě34k 75M84a35t89u74š73k27a 7938736815756

to není pomlouvání Ruska, to je konstatování faktu.

0/0
22.1.2016 8:36

J57a59n 57C31h75r97á14s85t63e37k 7586891642523

A zase - odkláníte diskuzi od tématu k Rusku. Ať se tam třeba všichni upijí k smrti, tady se bavíme o tom, co se děje v ČR.

0/0
22.1.2016 8:40

Z91d33e69n78ě70k 19B53á78r61t27a 6194437309724

Pro mínusáka pana Chrástka.V Rusku je mezi zemřelými muži podíl 30 procent,za jejichž předčasnou smrt může alkohol.U nás je to 8 procent.To je oficiální statistika.To opravdu chcete aby se muži uchlastávali jako v Rusku?Jak se říká,co se v mládí naučíš...

+1/0
22.1.2016 8:29

J42a94n 66C44h36r39á70s52t71e30k 7776931882613

Tady ale není řeč o Rusku, ale o tom, zda a jak zkoušejí alkohol mladiství u nás. Rusko má také víc kosmonautů v přepočtu na počet obyvatel, jako ČR. Ale protože je řeč o situaci tady, u nás, tak nechápu, proč sem taháte Rusko.

+1/0
22.1.2016 8:35

Z35d36e70n97ě70k 62B26á83r61t51a 6804577159784

V počtu kosmonautů co se uchlastali k smrti budou asi také nejlepší.;-)Tady statistiku nemám,jen tipuji.Ano,mluví se o pití alkoholu u nás,ale je vždy dobré se porovnávat s tím jak to vypadá jinde....

+1/0
22.1.2016 8:39

J88a48n 76C95h45r86á76s29t16e84k 7576691842573

Tak to by jste mohl zkusit třeba mladistvé Němce, Holanďany atd, kteří k nám pořádají spanilé jízdy autobusy v době nějakých jejich prázdnin. O tom, jak demolují hotely, ubytovny, hostely, naprosto pod obraz opilí. Třeba.

+2/0
22.1.2016 8:43

Z96d40e17n27ě47k 33B11á67r37t57a 6184937119434

Jak už jsem uvedl,statistiku vede Rusko,to ovšem neznamená,že se jinde nepije.Jde o to,že mnohem méně.Ono jednou za rok uspořádat spanilou jízdu a ožrat se jako dobytek,je něco jiného,než se ožírat několikrát za týden,nebo nasávat každý den.Je celkem zajímavé,že proti alkoholismu v Rusku nezmohl nic ani Putin.A to se dost snaží...

+2/0
22.1.2016 8:54

J33a14n 27C52h76r29á70s23t24e97k 7146501832393

No jo, zase Putin! ;-DRv

Tady je řeč o alkoholu a mladistvých v České republice, pane Bárto!

+1/−1
22.1.2016 9:17

Z90d83e31n51ě55k 40B36á90r65t33a 6604747709704

Vy jste fakt divný.I to,že se jednou vyjádřím na adresu Putina pozitivně Vám vadí.Boj proti alkoholismu je vždy pozitivní,bez ohledu na to jaký stát a jaký politik se o to snaží.To,že Putin nezvládá přesvědčit ruské mužiky,aby přestali chlastat není jeho chyba,ani jeho kritika....

+2/0
22.1.2016 11:08

J10a53n 93C76h58r28á21s22t83e23k 7466801392533

Tady se neřeší v diskuzi, zda a kdo pije v Rusku, ale je téma pití alkoholu mladistvými v ČR. Takže o Putinovi a Rusku někde jinde, třeba.

0/−2
22.1.2016 11:51
Foto

V62l87a55d33i18m12í62r 86K73r77o12u27p22a 8817578851252

Velmi výjimečně s Vámi, pane Bárto, dnes souhlasímR^

0/0
22.1.2016 9:46

J84o62s47e62f 48K37o43m49i39n45i23k 4340133395439

Také jsem chuť alkoholu zkusil před dovršením 18 let. Osobně jsem rád, že policie v této oblasti koná. Za sebe mohu říct, že kdyby byla konzumace alkoholu pouze na zvážení rodičů, tak bych tehdy popíjel daleko více a nejsem si jistý, jak bych na tom byl dnes :-)

+1/−4
22.1.2016 7:48

J56a23n54a 84S92t16e21h81l24í76k44o90v24á 2719540420196

Od šestnácti jsem pila a dost každou sobotu, přes týden normálně do školy - andílek,ale sobotní večer to byly prostě pařby do rána, kdyby nám tenkrát dělali kontroly, tak to by byly asi rekordy.. Vím,že to není nic k chlubení,ale tak jsme prostě žili a přežili, z nikoho není alkoholik, nebo tak něco.. Jo a rodiče byly abstinenti ;-)

+3/0
22.1.2016 8:16
Foto

V65l11a63d33i52m38í77r 35K18r70o68u74p29a 8467438421882

Ale asi se shodneme na tom, že jste měla více štěstí, než rozumu, že jste se při takovém stylu dožila dospělosti...:-)

+1/−1
22.1.2016 9:49

J91a19n51a 23S38t12e39h77l53í55k37o54v28á 2729930530986

Nebyla jsem sama ;-) a opravdu neznám nikoho z přátel, na kterém by to zanechalo následky.. možná jsme měli štěstí, že v těch našich „náctiletých“ letech ještě nebyly tak lehce dostupné drogy..

+1/0
22.1.2016 21:47
Foto

M62i58l95o34š 89F21. 89P60e50c77h43a56r 3163151740265

Sice plus, protože jsem to zažíval podobně, ale s výtkou: alkohol je tvrdá droga.

Osobně jsem pro legalizaci všech drog, i když vyjma alkoholu a cigaretám žádné neholduji (trávu jsem kouřil naposledy před mnoha lety).

+1/0
23.1.2016 17:43

J94a34n20a 10S29t73e90h22l19í23k35o47v56á 2639240410306

Což to souhlasím , alkohol je na úrovni opiátů, také jsem pro legalizaci :-)

+1/0
24.1.2016 8:30



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.