Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J82a86n 82K52a24š30p86a19r 9981813740347

Neoliberalistické žvásty marginální partaje.

+1/0
2.10.2016 12:30

I58v94a50n16a 40K36a30d72l91e43c37o75v94á 7117405792199

Podle příspěvků zde bych pomahu čekala, že se vyvolá referendum o stanovení kvót kolik má mít kdo dětí! Nebo také jinak - mnoho dětí v rodině dává záruku jejich skvělé výchovy a v "žebříčku" úspěšnosti v dospělosti? A naopak - rodina s jedním dítětem není schopna vychovat člověka morálního, úspěšného ve všech směrech? A zcela obráceně, jistě znáte ze svého okolí. Takže bych už v této diskuzi dále raději nepokračovala. Spíše bych se zaměřila na to, proč tolik matek jde tak brzy zpět do zaměstnání a děti dává ve 2 letech do MŠ, které absolutně nejsou schopny zvládnout vzdělávání dětí předškolního věku a vedle toho pečovat o -ve velké většině - nemluvňata s plínami.

0/0
2.10.2016 8:01

V55l53a13d26i52m68í62r 48T22e77m53l60í26k 1775777711877

...nemá-li někdo děti, bylo psáno i jinde, má i placené pokusy, nevyjdou-li, pak lze i malé děti osvojit (ale mělo by být v tomto případě právo výběru, jde o celoživotní závazek!). Každý by se měl "postarat o svého plátce důchodu" ! Vychovat děti je mimo jiné časová a finanční zátěž (bylo to i vyčísleno ) a bezdětní jsou tak ve velké výhodě. Vyšší zdanění jejich příjmů by tuto nerovnost mohlo zmírnit. V

+1/−2
30.9.2016 9:41
Foto

V70á42c16l52a14v 12C47h60u39c54h20m87a 6515821498776

Pro vás jsou děti nějakou nepříjemnou zátěží?

Jste schopen jim to sdělit do očí?

+6/0
30.9.2016 9:47

L62u55c78i57e 81K89u42b11e92l62k82o68v55á 3234654655

mám děti tři, ve věku 11-21, a moc dobře si umí spočítat, "co to hodí"... nejen peníze, ale i jiné patálie... například v práci.... a je jim nad Slunce jasný, že mít děti je mimo spousty radosti i dřina, starost, výdaje... já bych pár korunek za to, že se snažíme s manželem vychovat další tři vzdělané, slušné a pracovité občany, docela uvítala.

0/−3
30.9.2016 14:25
Foto

V86á33c67l33a37v 14C52h16u51c85h96m57a 6735951388376

Stát vám v podobě úlev na děti přispívá skoro 4000 měsíčně. Je to pro vás málo? A kolik myslíte, že bych vám měl ze svého podprůměrného příjmu skrze daně ještě přispět, abyste byla spokojená?

Navíc i když vychováváte vzdělané, slušné a pracovité občany, není nikde žádná záruka, že oni budou přispívat do důchodového systému až vy budete v penzi. Třeba se jim zalíbí někde v zahraničí.

+4/0
30.9.2016 14:30

L74u96c70i98e 29K88u97b37e41l23k88o31v43á 3904474735

nám by stačila i nula. ... nicméně péče o děti není jen o osobním nasazení, ale Bohu žel i o těch penězích. Všechna ta slova o tom,že děti nelze porovnávat jen s tím, kolik stojí (jakkoli mají něco do sebe) prostě v okamžiku, kdy se mají platit účty za bydlení, oblečení apod. tak úplně neplatí. Nicméně mám okolo sebe bezdětné páry, cíleně a dobrovolně bezdětné páry, zdravé dospělé lidi, kteří nemají žádnou nouzi. Jejich "pohnutky" , proč děti nemít, jsou o tom, že by museli na čas opustit svůj bezstarostný život, dítě stojí peníze.... z toho je mi trošku smutno.

0/0
2.10.2016 10:39
Foto

V88á33c64l83a59v 21C72h19u48c37h71m84a 6415671148636

Věřte, že děti toho materiálního komfortu potřebují ke svému štěstí minimum. Řeči o tom, jak jsou ty děti drahé vedou nejčastěji rodiče, kteří si sami z hlediska finančních zdrojů nemají na co stěžovat, ale mají velký problém naučit se s financemi hospodařit.

A to, že je kolem nás čím dál víc lidí, pro které existuje jenom tady a teď velmi souvisí právě s tím, jak je o nás postaráno ze strany státu a taky s tím v jakém si žijeme blahobytu na který se velice lehce zvyká, ale jakékoliv omezení je už bráno málem jako tragédie. To se nevyřeší tím, že stát ještě více podpoří neodpovědnost jedinců za svůj vlastní život.

0/0
2.10.2016 13:35
Foto

J35a17n71a 83M24a45j76o87v94á 4365202486813

Mohu-li posoudit, tak nákladná je doba studií, myslím tím vysokoškolské. Tam se nedá bydlení a další náklady "odkecat" a někdy je to fakt "o ústa". Když holky studovaly obě dvě, bylo to často kouzlení se stokorunami, a to obě při studiu pracovaly (nedalo se jinak).

0/0
2.10.2016 16:55
Foto

V19á24c14l22a18v 34C19h22u78c25h11m86a 6325711578146

Já mám děti čtyři a zvládlo se to bez nějakých velkých problémů, které by vedly třeba k uvažování, že si studium dětí nemůže naše rodina dovolit.

0/0
2.10.2016 17:00
Foto

J66a68n36a 58M62a24j70o17v33á 4385212446683

A vy máte děti vlastní nebo státní?

+3/−1
1.10.2016 11:09

I57v48a72n90a 10K34a32d59l76e17c58o90v84á 7207155832619

Bavíte se snad v obecné rovině, nebo nevíte co to je? Potom tedy jinak - co je Vám, paní M. po tom, kolik má kdo dětí?

0/0
2.10.2016 7:45
Foto

J51a86n72a 31M36a98j61o85v67á 4475172806823

No to je jednoduché, nic mi po tom není, kolik má kdo dětí. A stejně tak po tom není nic státu (tedy kromě školství, zdravotnictví, podpory volnočasovek, slev...to už ale stát dělá).

Moje děti, ať už vlastní nebo nevlastní jsou součástí rodiny, jsou naše. A od státu čekám,že zajistí dobré zdravotnictví a byla bych velmi ráda, kdyby fungovalo školství. Tam mají jít peníze. Metál (ani tisícovku) za to, že vychovávám občany, fakt nečekám.

+1/0
2.10.2016 13:37

I95v88a50n64a 40K52a20d86l96e48c97o36v59á 7207445722529

Váš dotaz, paní M., mě docela překvapil.

0/0
2.10.2016 7:49
Foto

V18á86c54l80a51v 48C22h42u57c85h86m32a 6615261518756

Ten dotaz je zcela na místě. Pokud nepovažuji své děti za děti státu, pak nemohu ani brečet nad tím, že mi jejich výchovu a obživu nefinancuje stát. Zdá se ale, že většina občanů má pocit, že děti patří státu a ne jim.

0/0
2.10.2016 13:38
Foto

J80a27n18a 36M53a66j93o95v63á 4135872456713

mne to vždycky strašně naštve. Ani nevím proč. Asi, že se stalo módou obracet se ke státu, aby zařídil...úplně všechno. (A pak se divíme, že nám nezbývají svobody a ještě víc, že nejsou peníze na to, na co bychom chtěli aby byly - jak taky mohu, když se rozsýpají na drobné v zájmu lidské nesamostatnosti :-(

+1/0
2.10.2016 16:52
Foto

J25a63n87a 42M58a60j62o10v41á 4565752186163

Chcete pár korunek za to, že vychováváte občany. On si je stát u vás snad objednal? Výchova dětíje něco, co chceme. Rodičovství je role, nikoliv zásluha.

0/0
2.10.2016 13:40
Foto

P53a64v87e35l 80J95o32s55e41f 12A18b29e84r23l89e 4897763626136

Já bych sakra i volil, ale co mám dělat, když jsou tam porád ti samí zlodějský kreténi...? Není koho vybrat !!

+1/0
30.9.2016 1:11

J50a26r93o97m53í72r 10K63r51á43l 4330509984299

Tak kandidujte.

+2/0
30.9.2016 11:21

P10e12t16r 70S82e17d65l88á39č23e55k 6682571457703

Jo, a proběhne jenom výměna kreténů.

0/0
2.10.2016 16:43

M71a32r78t53i35n 90K22l55í21m24e34k 1269537871322

Rodiny s dětmi by se jistě podporovat měly.Jakým způsobem...to je otázka,ale "naše" novomanželské půjčky měly svůj význam a pomáhaly mladým do začátku.Dnes banky nabízejí pouze zadlužení do důchodu a to se mi nezdá jako podpůrné k plození....našich potomků.

+2/0
29.9.2016 20:55

V90i12k87t28o82r 17N28á17r69o96ž23n20ý 3139472388

Dle mého názoru by měly být daňové odpočty pro rodiny s dětmi mnohem vyšší než dnes. To je dle mého názoru ta správná podpora.

Dále...stát by se měl starat , aby se dalo přežít s minimem peněz. Dělá pravý opak. Vzpomínám , jak jsme za základní škole jeli za rok jednou na školní výlet a pětkrát za rok jsme šli do kina či divadla. Dnes děti zcela "dobrovolně" jsou nuceny jezdit na několik výletů za rok a rodiče za tyto akce musí pořád solit , solit a solit.

Na plavecký výcvik jezdíme do sousedního města , protože plavecký bazén v našem městě soudružky učitelky vyhodnotily jako nepoužitelný (pravděpodobně důsledek provize od autobusového dopravce , který ty děti do sousedního města vozí) . O zhovadilostech jako adaptační pobyty na středních a vysokých školách ani nemluvě. Proč musí rodiče starších dětí investovat spousty peněz do učebnic ? Nebylo by lepší , kdyby stát zafinancoval výrobu elektronických učebnic a každému žákovi/studentovi je poskytnul zdarma ? Tady by dle mého názoru měla také podpora jít...

+1/0
29.9.2016 21:37
Foto

V95á37c39l91a29v 64C79h25u17c17h54m89a 6905451658626

S prvními dvěma větami druhého odstavce naprostý souhlas.

Ten zbytek je blábol, protože vás nikdo do ničeho nenutí. Je to jen na vašem rozhodnutí, do čeho peníze dáte a do čeho ne.

Odpočty na děti jsou celkem dostatečné. Při třech dětech to dělá skoro 4000 měsíčně. To jste si od těch novomanželských půjček odečetl pouze jednou za život. Dnes to máte každej měsíc.

+1/0
30.9.2016 10:02

V76i66k48t20o67r 49N73á37r51o63ž62n80ý 3409242878

Za bláboly s prominutím považuji většiny vašich příspěvků. Nevím , jestli nějaké děti máte nebo nikoliv , ale neposlat je na akci pořádané školou znamená vyrobit z nich třídní outsidery. Protože drtivá většina rodičů i kdyby se měla kvůli tomu zadlužit je tam pošle.

Jinak si myslím , že by školy měly děti spíše vychovávat ke skromnosti , než k nějakému vysokému životnímu standardu , že se pořád někde cestuje a pořád se někde něco utrácí. Kdyby se děti v dospělosti dostaly do krize , hodilo by se jim to.

Ohledně těch knih. Chápu , že pokud někdo bude studovat medicínu a bude se chtít věnovat například ortopedii , že mu bude řečeno , aby si koupil nějakou knihu nějaké světové kapacity v oboru a že tato kniha bude něco stát. Nicméně , když poslouchám , že vybavit dítě do prvního ročníku klasické průmyslovky stojí jen na učebnicích tisíce , pokládám to absurdní. Učebnice pro první ročník průmyslovek jenom v tomto státě dokáží napsat tisíce lidí , proto by neměly být tak drahé. Jenže známe to. Na školství jsou podobně jako na zdravotnictví přisáté pijavice , které se z toho snaží sát maximum. Takže dětem je přikázáno , aby si koupili nějaké drahé materiály , které jsou sice k ničemu , ale holt nakladatel podmazal někoho na ministerstvu , kdo o tom rozhoduje. A toto by stát měl nějak umravnit..

+1/0
1.10.2016 9:12
Foto

V73á26c24l86a94v 34C34h32u52c74h93m79a 6735911268816

Je lepší být třídním outsiderem než životním. Což hrozí těm, jež jsou vychováváni a vedeni k stádnímu myšlení. Kam jde stádo tam musím jít já i kdyby mě to mělo zruinovat. Pokud je tohle vaše životní krédo, tak pak nevím na co si vlastně stěžujete. Je to vaše volba, že chcete být za všech okolností se stádem.

Já na tom v dětství nebyl nijak růžově protože nás máma vychovávala čtyři a zvládala to nějaký čas sama. Tak jsem na většině školních akcí chyběl. A věřte, že jsem rozhodně nebyl třídním outsiderem, jen jsem byl ochuzen o některé společné zážitky, na které i teď po tolika letech spolužáci vzpomínají když se sejdeme.

Vychoval jsem v souladu se svými názory své čtyři děti a ani jeden z nich nikdy netrpěl nějakým vyloučením z kolektivu.

A co se knih týče ... vždycky máte na výběr ... v našem školství je stejně jako v celém státě spousta všiváren, ale je jen na vás zda se podřídíte nebo si půjdete vlastní cestou.

+2/0
1.10.2016 11:07

K50a16r29e55l 71N91o79v88á31k 4989866370667

ještě by stálo za to vyslechnout vaše děti, třeba vám to nepříjemné, z taktu, neřekly :-))

0/0
1.10.2016 11:45
Foto

V82á48c11l29a42v 37C75h13u50c41h38m54a 6245731268866

Samozřejmě, že se jim spousta věcí nelíbila. To je přirozené.

Ale řeč byla o něčem jiném.

0/0
2.10.2016 0:25
Foto

V74á81c21l68a23v 55C61h83u52c95h93m37a 6925861178956

Stát nemůže nic umravnit. Stát je ten, kdo to vše způsobuje. Je to státní systém. Až tohle pochopíte a s vámi i ostatní, bude o hodně lépe.

+1/0
1.10.2016 11:08
Foto

V67á48c13l73a74v 47C46h26u22c41h18m77a 6745411968756

Novomanželská půjčka měla limit 50000 a úrok 4% a bydlení sis z toho nepořídil. Ale na pračku, televizi, rádio a pár kuchyňských potřeb to stačilo, to je fakt.

Dnes získáš celkem bez problémů půjčku na celej barák za poloviční úrok a možnosti jeho splácení jsou v tvé režii a můžeš mít splaceno během několika málo let.

+2/0
30.9.2016 9:57

M92a23r49t87i28n 23K20l31í64m58e32k 1489987821262

Proč by měli lidé, kteří nemohou nebo nechtějí mít děti, pykat za své rozhodnutí nebo životní styl?

Zdroj: http://janpolanecky.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=554796

Ti co nemohou mít děti,mají pár placených pokusů.Ti co je nemají......protože nechtějí,je jejich věc.Fakt ale je,že bez dětí,budeme a snad už i máme demografický problém a řešit ho migranty jistě nechceme.Druhá věc je,jak tato společnost pomáhá mladým ať s dětmi,či bez nich....já říkám,že málo,či vůbec....

0/0
29.9.2016 20:49
Foto

V42á44c70l15a21v 10C50h48u38c65h98m36a 6145771868526

Stát mladým pomůže nejlépe tak, že jim dá svobodu bez přílišných a zbytečných regulací. Ale ty přece upřednostňuješ zbytečnou a drahou regulaci všeho, tak nějak nevím co se ti na nynějším systému nezdá.

0/0
30.9.2016 10:04

L54a30d10i24s52l98a88v 81C56a27b47i24c51a98r 2469423959984

Ono to celé není jen o volbách. Problém je, že průměrný občan odvolí podle svého nejlepšího vědomí a svědomí a domnívá se, že teď už to zvládnou politici. Obvykle občan volí jen strany, nikoli konkrétní osoby... nebo dokonce osobnosti. A dál se zbavuje jakékoli odpovědnosti za kroky jím volených politiků... ale politici jsou jako nevychované děti. Párkrát jim povolíte uzdu a už je nikdy nezkrotíte a budu se vymlouvat, lhát a dělat přesný opak toho, co po nich chcete...

Takže volbami to jen začíná, ale dál tu chybí občanská regulace a pro politiky jasná zpětná vazba. Nestačí být jen nespokojený a lamentovat nad pivem, jak je to všechno na ho**o. Dokud se lidi nenaučí jasně a nahlas říkat, co chceme a co ne, nebudou si z nás ti nahoře nic dělat a nikdy nebudeme mít demokratickou společnost...

+2/0
29.9.2016 11:49

J73a17k68u29b 96K34n54e83c82h87t90o19v42s43k21ý 3140126471842

To mi připomíná povinně dobrovolné přesčasy v práci. Já taky nevstoupil do jiskřiček.

0/0
27.9.2016 21:28

D26a52n61a 23P86o72l84a98n49e91c32k13á 3376405707275

S napětím očekávám, kdy někoho "sociálně spravedlivého" napadne, že bezdětný soused bydlí ve 3+1, zatímco jeho početná rodina se tísní v garsonce a nastěhuje se mu do bytu. To už tady taky jednou bylo.

+15/0
27.9.2016 8:24
Foto

M32i56c94h55a39e69l20a 97K72l24í82m35o20v48á 6619608135782

R^

0/0
27.9.2016 9:43
Foto

V55á21c92l81a55v 22C35h15u91c59h84m62a 6785711268886

Zatím jsme pořád ještě ve stadiu, kdy si lidi, co bydlí sami ve 3+1 nebo 4+1 stěžují jak nemohou vyjít se svými penězi a stát by se měl o ně postarat.

+4/−1
27.9.2016 13:22

D56a17n90a 54P68o16l54a88n98e14c46k73á 3596865407295

To máte pravdu. Přece se nebude stěhovat do menšího, stát to dorovná. Ať žije socialismus!Rv

+1/0
27.9.2016 13:31

J34a80k28u76b 45K75n43e69c50h47t19o34v44s93k51ý 3660466621412

Citový vztah k comobu je to nejdůležitější. A 3 plus jedna není nějaké luxusní sídlo

0/0
27.9.2016 21:33
Foto

V69á16c43l71a11v 32C92h76u19c47h75m27a 6615401608816

Klidně si mějte citový vztah k domovu, ale nechtějte po druhých aby vám jej financovali.

+3/0
27.9.2016 23:58

D59a93n79a 22P22o46l49a17n59e80c19k93á 3566465107205

Pokud na něj máte, tak ano. Pokud ne, převažuje finanční stránka věci.

+1/0
28.9.2016 13:05

J27a27k33u84b 61K79n95e82c67h66t95o92v33s85k77ý 3730626441572

Proč by se mu tam měla stěhovat?

0/0
27.9.2016 21:33

D85a34n49a 93P29o98l83a90n91e37c46k39á 3186365577985

Zkuste jíst více masa, třeba to pochopíte.....

+1/0
28.9.2016 13:05

M37a55r98i12e 62J20a22n54s26t52o26v30á 2801170554594

Tak já nevím. Sama mám 5 dětí, na mateřské dovolené (jako že se jen starám o děti a nepracuji) jsem byla pouze 2 roky, pak už jsem vždycky pracovala (i v porodnici). Musela jsem, žádné příspěvky od státu jsem nikdy nebrala a neberu a tu holotu je třeba uživit, že jo.

Dovolenou jsem neměla asi sto let a nezastavím se od rána do noci každý den včetně víkendů. Také mi přijde nespravedlivé, že moje děti a děti jejich dětí budou živit i ty jednotlivce, kteří se dobrovolně rozhodli pro život bez dětí (těch, co je mít nemohou je mi opravdu líto) a život si užívají s nohama na stole a prochrněj celý víkend. Ale je mi to fuk. Páč až fakt budeme staří, já budu mít kolem sebe pořád nějaké děti a budu mít krásné a radostné stáří jako moje babička a pod mostem neskončím. Na rozdíl od těch dobrovolně bezdětných - těm ten nuzný důchod vystačí leda tak na pár suchých rohlíků a vyteplenou krabici pod ten most, na víc jednoduše za stávajícího systému nebude.

Ty děti mám samozřejmě proto, že mě to prostě baví, těší a životně naplňuje, nikoliv proto, aby mě měl kdo v důchodu živit :-)

A ti nedobrovolně bezdětní - věřím v karmu - o ně se také někdo určitě postará.

+2/0
26.9.2016 22:36

M98i60l75a69n 32S96t34e11h69l86í67k 7460379583681

Taky mám někdy pocit, že se pomalu, ale jistě dopracováváme k systému, kdy si budou moci ženy koupit kalhotky jen proti potvrzení, že pracují na žebříku. :-)

+8/0
26.9.2016 19:51

I45l33o57n32a 73E60r80n46e73s78t33o50v13á 7773129835450

R^;-D

+1/0
26.9.2016 20:00
Foto

J77a46r78o42m65í35r 12H12l54u38b24e93k 2726830954571

Píši to pořád dokola. Náš současný, důchodový systém je komunistický relikt, zavedený v roce 1949. Měli jsme 27 let na jeho zrušení, ono to totiž o moc rychleji nejde, ale ani jedna strana se neodvážila do toho říznout a říci na tvrdo, platby do systému se budou postupně snižovat, důchody se budou postupně snižovat a za dvacet let nebudou žádné povinné odvody ani státní důchody, jen takové, jaké si každý občan zajistí sám. Nazdar. A nemusili bychom do nekonečna řešit důchodový věk, valorizace, deficity účtu. Stejně by to šlo provést i u zdravotnictví. Otázka je, zda by občané skutečný kapitalismus s odpovědností za svůj život chtěli. Zatím to vypadá tak, že kapitalismus ne, raději socialismus, takže se to bude řešit do nekonečna.

+15/−1
26.9.2016 18:21

I17l91o72n57a 42E93r77n61e86s95t46o80v92á 7563979855500

R^ Také se státním důchodovým systémem nesouhlasím. Ač sama již starobní důchod pobírám.

Jenže já jsem, Jaromíre, asi ještě radikálnější. Ať se přestane povinně na důchody odvádět (dělá to 28 % hrubé mzdy). A ať všem vrátí, co do důchodového zabezpečení odvedli.

+1/0
26.9.2016 19:33

P89e98t58r 25S12t19u31c55h77l44í46k 2863733892829

To je absolutní hloupost. Stát především funguje , aby zaštiťoval spokojený život svých občanů, jinak nemá smysl .Spíše je trapné, že se důchody řeší jenom s odvodů, které klesají s aktivní populaci. V domácnosti, stejně jako ve státě, existuje jenom jeden balík peněz a záleží na hospodáři , jaké má priority a co je víc potřeba. Pokud je potřeba zajistit staré lidi a nemocné, musí tam peníze jít. A pokud si chceme říkat civilizované společnost , mělo by nám na těch nejslabších záležet .

+1/−1
26.9.2016 19:41
Foto

J74a43n20a 15M53a51j50o10v84á 4915462296533

To je otázka. Pro mne je stát pro to, aby zajišťoval bezpečí a základní služby (silnice, školství, zdravotnictví, obranu). Spokojenost si už pak velmi ráda zaštítím sama a po svém.

Například ubytovna proti které bydlím mne spíše znepokojuje...a kolik k jejím uživatelům plyne státnich peněz!

+6/0
26.9.2016 20:11
Foto

J18a55r55o52m72í14r 72H34l79u54b97e70k 2266790964571

Stát má především fungovat jako služba ve věcech, které si občan těžko obstará sám. Tedy ochrana hranic, ochrana proti zločincům, zahraniční politika, spravedlivé soudnictví. Ostatní má být plně v kompetenci občanů.

+8/0
26.9.2016 21:44



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.