Čtvrtek 12. prosince 2019, svátek má Simona
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Čtvrtek 12. prosince 2019 Simona

Pryč s Ťokem

2. 01. 2019 14:00:00
Od okamžiku sněhové aféry na dálnici D1 se na ministra dopravy Ťoka valí kritika. Od veřejnosti za nezvládnutou kalamitní situaci, od premiéra za měkkost ke svým podřízeným. Zaslouží si ji?

Jistě zaslouží, ale za něco úplně jiného než za zablokování brněnské dálnice. Je tak trochu typické, že veřejnost řeší celkem marginální a ojedinělou událost, kterou jí naservírují média a nezabývá se podstatnějšími a dlouhodobými problémy. Ne náhodou je to zcela podobný přístup, jaký veřejnost a politici zaujímají k českému premiérovi. Situace s 50 miliony pro Čapí hnízdo je „obrovský problém“, ale že firma pana premiéra (kterou „nevlastní“) inkasuje ročně z našich daní zhruba 3 miliardy korun (tedy 3000 milionů!) skrze český a unijní rozpočet, to téměř nikoho netankuje. Částku 3 miliardy si prostě už běžný občan neumí představit...


A tak máme pana Ťoka pod palbou za banální situaci na hlavní české dálnici, ačkoliv je nutné přiznat, že resort dopravy je určitě jedním z nejproblematičtějších vůbec a každý ministr se v něm chtě-nechtě musí utopit. A to nejen díky zoufale pomalé výstavbě či rekonstrukci dálniční sítě. Nechápejte mě ale špatně, ministra Ťoka zde ani v nejmenším neobhajuji. Podle mého názoru neměl takto názorově pomatený člověk na svou židli nikdy usednout. Již v roce 2015 jsme mu s tehdejším kolegou Novotným adresovali otevřenou výzvu (https://janpolanecky.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=482756), kde jsme ho upozornili na nebezpečnost jeho počínání. Ptám se tedy, proč lidem spíše nevadí neustále rostoucí represe, zákazy, příkazy a dozor v osobní dopravě, ačkoliv je za dvě desetiletí již zcela zřejmé, že nefungují? Nevadí drakonická výše pokut, která v Evropě v přepočtu na průměrný plat (ale většinou ani absolutně) nemá obdoby? Nevadí ignorantská podpora eko-šílenství směřující k likvidaci osobní individuální dopravy nejen ve městech? Nevadí, že se z dohledu nad bezpečností silniční dopravy stal bezostyšně a neskrývaně výběr dodatečné silniční daně? Nevadí ani neustálé manipulativní a veskrze lživá prohlášení ministra ve stylu, že Češi jsou nejhorší řidiči v Evropě? Nevadí neustálé zvyšování cen technických kontrol vozidel vlivem rostoucí státní buzerace v této oblasti? Nezajímají nikoho ani skandální návrhy zákonů z dílny ministerstva na další zpřísňování silničních pravidel a sankcí? Nikomu vůbec nevadí, že ministerstvo otevřeně přiznává, ba se tím dokonce chlubí, že policie spoluvytváří předkládanou legislativu? Nejen to je podle mě absolutně nepřijatelný konflikt, protože PČR má vykonávat dohled na zákony, které jim politici naservírují a ne spolustanovovat pravidla sama pro sebe.


Ministr Ťok prostě funguje v režimu „represe nefunguje - přidáme více represe“. Ne náhodou bylo jeho jediným navrženým receptem na zablokovanou dálnici zakázání jízdy kamionů v levém pruhu (ne že bych kamiony v levém pruhu zrovna miloval). Máme problém? Zákaz to vyřeší! Více represe to vyřeší!


Nutno ovšem poznamenat, že tímto nebezpečným syndromem trpí současně velká část motoristické a novinářské veřejnosti, která v nekonečném zpřísňování vidí spásu. Tito lidé nikdy nedokážou pochopit, že uvolnění pravidel a represe na silnicích by mělo pozitivní vliv na bezpečnost a plynulost provozu. Ojedinělé zahraniční příklady jsou k tomu zcela výmluvné. Lidé by byli (ve své většině) více ostražití, méně by se spoléhali na zákony a jejich vynucování represivními orgány. Chovali by se přirozeně a rozhodně by se nechtěli na silnicích pozabíjet. A ti, kteří by se chovali nezodpovědně, přeci žádná masivní represe stejně nezastaví (nebo snad už zastavila?!).


Opět, nechápejte mě špatně, rozhodně neříkám, že mají být zrušena pravidla silničního provozu. Živě si ale vzpomínám na argumentaci dopravních „expertů“ podobných ministru Ťokovi v době, kdy se zvyšovala povolená rychlost na dálnicích z 110 na 130 km/h. Varovali před stovkami mrtvol na dálnicích, měla nastat apokalypsa. Nestalo se vůbec nic. A to, že například „užitečná“ přednost chodců na přechodech stojí ročně desítky životů navíc, nikoho nezajímá...


Chcete-li tedy kritizovat pana Ťoka, kritizujte ho za zpátečnické myšlení, za jeho povahu nenapravitelného regulovčíka, za jeho celkové směřování ke zvyšující se státní buzeraci. To jsou ty pravé důvody, proč se člověk jeho ražení nikdy neměl stát ministrem dopravy.

Autor: Jan Polanecký | středa 2.1.2019 14:00 | karma článku: 40.75 | přečteno: 4056x

Další články blogera

Jan Polanecký

Téměř zmizelá svoboda aneb listopadová glosa

V posledních týdnech to slovo slýcháme ze všech stran. Svoboda sem, svoboda tam, "získali jsme svobodu". 30 let po revoluci mají političtí regulovčíci, zakazovači a všelijací socialisté plná ústa svobody. Té jejich "svobody".

18.11.2019 v 7:45 | Karma článku: 30.09 | Přečteno: 495 | Diskuse

Jan Polanecký

Soudruh Hitler by měl z ekonomiky Evropské unie radost

Srovnávání nacistického Německa s dnešní EU je velké tabu. Jistě to není oprávněné v oblastech politických svobod, lidských práv či dalších. V oblasti hospodářské politiky však nacházíme, bohužel, alarmující podobnosti.

8.11.2019 v 8:00 | Karma článku: 40.35 | Přečteno: 1572 | Diskuse

Jan Polanecký

Gott versus Chramostová. Pohřební nebo politický spor?

Hned na začátek si odpovím, že bohužel politický, velmi nechutný a pokrytecký. Troufám si odhadnout, že by se zneužívání těchto jmen pro politické tahanice jim samotným ani trochu nelíbilo.

7.10.2019 v 7:30 | Karma článku: 35.44 | Přečteno: 1128 | Diskuse

Jan Polanecký

Šíření klimatické hysterie je zločin

Doposud jsem se snažil být vůči tzv. klima-alarmistům maximálně korektní a zdrženlivý, jistě mnohem více než si sami zaslouží. Bohužel mi už došla trpělivost a tak bude dnešní text, s omluvou, poněkud příkřejší.

2.10.2019 v 8:00 | Karma článku: 36.36 | Přečteno: 1015 | Diskuse

Další články z rubriky Politika

Pavel Skramlík

Mrazivá dokonalost ostravského masakru vybízí: zvyšme šance lidí se bránit

Po úterním útoku na neozbrojené lidi v ostravské nemocnici jsem den krotil svou nutkavost něco říct. Nechal jsem plynout emoce, názory, informace, bylo to poučné. Myslím si teď: dejme normálním lidem větší šanci se bránit.

11.12.2019 v 21:08 | Karma článku: 22.88 | Přečteno: 431 | Diskuse

Andrea Kostlánová

Maxim Gorký svůj román Matka nenáviděl

Stalin lákal do Ruska emigranty, chtěl je mít všechny pod kontrolou v gulazích, Gorkého žádal o návrat již od konce roku 1923, kdy ochrnutý Lenin se svojí syfilidou umíral v domácím vězení, Stalinem izolovaný od světa, na záhadnou

11.12.2019 v 20:33 | Karma článku: 9.52 | Přečteno: 208 | Diskuse

Jiří Štipský

Trestním oznámením se volby nevyhrávají, to si musí uvědomit Piráti i TOP 09

Parlamentní strany - včera TOP 09 a před týdnem Piráti - se rozhodly podat trestní oznámení, protože státní orgány nejednají podle jejich představ, a je tedy třeba prošetřit, jestli jednají v souladu se zákonem.

11.12.2019 v 19:44 | Karma článku: 32.52 | Přečteno: 629 | Diskuse

Ivo Cerman

Míříme ke zhloupnutí

"Změňte systém, ne klima". A jak si hnutí Extinction Rebellion představuje politické uspořádání, které nahradí demokracii?

11.12.2019 v 19:38 | Karma článku: 20.61 | Přečteno: 363 | Diskuse

Tomáš Kysela

Dav dostal pocit, že tvoří budoucnost.

V úterý se konalo shromáždění lidí na Václavském náměstí. Proč? Nemají rádi Babiše. Ptám se znovu, proč? První důvod je vždy zástupný. Teprve ten druhý je ten pravý.

11.12.2019 v 18:37 | Karma článku: 37.69 | Přečteno: 1133 | Diskuse
Počet článků 151 Celková karma 35.29 Průměrná čtenost 3537

43 let. Prosazuji svobodu a minimální vměšování státu do života jednotlivců. Bez politické příslušnosti.

Seznam rubrik

Oblíbené blogy

Oblíbené stránky

Oblíbené knihy

více

Najdete na iDNES.cz