Čtvrtek 12. prosince 2019, svátek má Simona
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Čtvrtek 12. prosince 2019 Simona

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Petr Tl.

Policajti si za to můžou sami

Před cca šesti lety rychlostí nikdo nebuzeroval, policajti stávali na profláklých místech a byl klid.

Pak měšťáci získali pravomoc měřit rychlost a udělali si z toho výnosný byznys, města regulérně počítají s pokutami z "rychlostní daně" jako s příjmem, takže se zvednul tlak na to pokuty vybrat. Když radary na rovinkách mezi poli už moc nezabíraly, tak se začaly dělat nesmyslná omezení (viz 50tky s radarem na dálnicích v Praze ).

Takže logicky i na průměrnou ovečku už to bylo trochu moc sříhání tak si i ovce přečetly svá práva a státu vznikla obrovská skupina právně poučených občanů co se sebou nenechají vorat a vláčet jak úředníka napadne. A tím si to stát definitivně pohnojil, protože se mu z pár ovcí stali občani a proto je kolem taková masivní mediální agitka protože svých práv znalý občan je to poslední co náš mafiánský stát chce, ačkoliv to potřebuje jako sůl.

+1/0
17.8.2012 9:04

vena65

V podstatě souhlas

Ale musím říct, že chování policajtů se výrazně poslední dobou mění. Už několikrát, když mně zastavili se mi  stalo, že jen vytkli nedostatky s tím, že mi sdělili jakou by to obnášelo pokutu a pustili mně dál bez ní. Většinou se jednalo o nedostatky na vozidle. Nejspíš sami uznávají, že dávat pokutu za malou díru v blatníku nebo prahu je nesmysl.

Ale že ten nesmysl existuje, je dílem našich politiků, které si opakovaně volíme. Což se zamyslet nad touto volbou?

0/0
17.7.2012 16:04

Osszever

Krásný článek

Pane, dávám vám karmu jako Brno a s vaším článkem beze zbytku souhlasím. Jen kdyby nás takhle uvažovalo víc. Vždycky si vzpomenu, jak jsme v autě jednou zapnuli autorádio a poslouchali výšplechty z Českého rozhlasu o tom, jak je správné platit pokuty a přece když poruším nějaký předpis, tak je přece správné se nevytáčet a platit, bla, bla, bla. Mě osobně se z toho udělalo nevolno, ale můj spolujezdec nadšeně přikyvoval a byl samé "tak, tak". Chjo. No ale hlavně, že máme bezpečno. Nic tak nevylepší bezpečnost na silnici jako řidič nervózně sledující  tachometr namísto silničního provozu a Passaty otáčející se v protisměru.

+3/−1
17.7.2012 15:48

iFos.cz

Re: Krásný článek

Přesně R^

+1/−1
17.7.2012 18:20

Cynyc_

Re: Krásný článek

Z čeho se Vám udělalo nevolno? Z myšlenky, že byste měl dodržovat předpisy, které chrání lidské životy?

+2/−1
17.7.2012 20:04

panihani

Tento text

je...omlouvám se za svůj názor, blábol od začátku až do konce...

+2/−1
17.7.2012 12:23

mbem

Re: Tento text

Váš příspěvek by byl určitě hodnotnější, kdyby jste tvrzení v něm nějakým způsobem zdůvodnil. R^

+1/−1
17.7.2012 12:30

panihani

Re: Tento text

Tak jo :-) Nemyslím si, že zde existuje silniční fašismus, zákony (týkající se provozu na pozemních komunikacích) mne osobně nijak neomezují, snažím se je dodržovat, pokuty platit nemusím, protože je nedostávám, body mám všechny, ŘP 20 let, řídím téměř denně. Tož tak nějak... ;-)

+2/−1
17.7.2012 12:41

mbem

Re: Tento text

A jak vnímáte to, že na statisticky nejbezpečnější typ komunikace (dálnice) nasadíme předražená, zakamuflovaná vozidla, která nedělají prakticky nic jiného, že meří rychlost (až 90% jejich agendy) bez jakéhokoliv odhledu na bezpečnost, a chlubí se ne tím, o kolik díky nim klesla na daném úseku nehodovost, ale kolik vybrali peněz?

+3/−1
17.7.2012 12:53

panihani

Re: Tento text

Passaty na dálnících vnímám velmi dobře. Nestydím se říct pozitivně. Jejich práce podle mne je měřit rychlost, protože je to asi prakticky jediný způsob, jak zjistit, je-li zákon dodržován. Logicky v pořádku, řekla bych. Ty, kteří mají potřebu jezdit výrazně rychleji, než zákon dovoluje, ty postihují, což v konečném důsledku může vést k tomu, že nebudou mít potřebu výrazně rychleji jezdit. Snad..Tím neohrožovat sebe i ostatní. Že jsou camouflage? V pořádku. Že vybírají peníze na pokutách? V pořádku. Maj výše jmenovaným naplácat ne holou? Nezabralo by to. :-) Líbí se mi, jak hezky diskutujem.... ;-)... slušně.... ! Nevídané... :-)

+1/−1
17.7.2012 13:03

Blábolivý Brod

Re: Tento text

Jste jedničky :-)R^

0/0
17.7.2012 13:11

mbem

Re: Tento text

Vycházíte tedy z přesvědčení, že zákonodárce nějakým způsobem umí moji jízdu udělat nebezpečnou tím, že vydá zákon s nějakým od reality odtrženým rychlostním limitem? A vidíte to stejně v porovnání s německou dálnicí, kde asi na polovině úsků žádný limit nemají a přesto tam mají o polovinu nižší úmrtnost?

+1/−1
17.7.2012 13:14

panihani

Re: Tento text

Naši zákonodárci jsou  kapitola sama pro sebe, na tom se shodneme, že?  Předpokládám, že ve svém pocitu omamujícího božství vzali nejspíš v úvahu dost šílený stav našich dálnic... A proto nám na nich rychlou jízdu zakázali. Že německý zákonodárci neomezili maximální rychlost je fajn. Nevim proč se tak rozhodli... Je to tím, že jejich dálnice jsou technologicky na mnohem vyšší úrovni? Nebo je to tím, že některé národy a společnosti nemusí být svázány řadou (někdy fakt blbých) zákonů, protože se morálně chovají tak nějak sami od sebe? Už fakt nevím..... ;-(....:-)

+1/−1
17.7.2012 13:23

mbem

Re: Tento text

Nemyslím si, že jsou kapitolou sami pro sebe. Podle mě jsou pouze obrazem společnosti. Ano, máme dálnice v šíleném stavu, ale i dálnice v relativně dobré stavu. Kdyby byl na těch opravdu špatných úsecích stanoven limit místní úpravou, bylo by to něco jiného. Nemyslím si, že je to svazováním zákony. Spíš bych řekl, že je to o vnímáni odpovědnosti. Dneska když někoho zabiju na silnici, tak škodu za mě zamázne pojišťovna, možna dostanu pár stovek flastru a k tomu pár měsíců podmínky, kdy budu muset jezdit autobusem.

+1/−1
17.7.2012 13:35

panihani

Re: Tento text

Souhlasím. R^ Pěkný den přeji... :-)

0/0
17.7.2012 13:45

mbem

Re: Tento text

Díky, Vám také.

0/0
17.7.2012 13:47

uumaa

Autorův blog

má tendenci, stát se hitem okurkové sezony. Nejprve nás bezostyšně vysvlékl z ponožek, aby nastavil zrcadlo

našemu křupanství (arbiter elegantiarum) a nyní v roli neohroženého AntiFa bojovníka poukazuje na zlovolné

metody policie, proti kterým nás chce pojistit. Však rozum zůstává stát nad tím, že tito hoši se tváří děsně

státotvorně a domnívají se, že jejich místo je v Poslanecké sněmovně ČR. Pánbůh s námi!

+2/−1
17.7.2012 12:05

honza_votava

Re: Autorův blog

Myslíte, že je v pořádku, že má obžalovaný nárok na obhajobu a v případě, že si obhájce nemůže dovolit, mu jej stát zaplatí? Já ano. Proto si i myslím, že je v pořádku mít možnost komerčního pojištění pro případ dopravního přestupku.

Ono se totiž navíc ukazuje, že spousta tzv. dopravních přestupků ani přestupky není...

0/0
14.8.2012 12:42

Stará kára

Řekl bych, že již nadpis je stejně hloupým argumentem

jako fašistická policie Kalouska.  Podejte si ruce.

+2/−1
17.7.2012 10:45

Stará kára

Ano

Doporučte všem, aby se pojistili proti jakýmkoliv pokutám. Možná by si měli i pojistit odškodnění v případě uvěznění. Všem korytářům by se nejspíš vyplatilo. A možná by se pak ani nemuseli tolik bránit.

   PS: Kdy jsem hlupákem, nelíbí-li se mně nezákonné jednání a kdy už můžu proti tomuto jednání vystupovat "chytře"?  Děkuji za sdělení hranice  (a neříkejte, že hlupákem jsem tehdy, je-li zákon nesmyslný - nesmyslnost zákona posoudí každý z osmi miliónů zletilých Čechů jinak).

0/0
17.7.2012 10:38

pavel 99

Re: Ano

no daňoví poradcoi jsou pojištěni a to dokonce povinně. Co to?;-)

+1/−1
17.7.2012 10:48

Stará kára

Re: Ano

Ano, také auditoři (nejen finanční).   Jsou pojištěni proti chybám (tedy lidským omylům). Ubezpečuji vás, že pokud by pojišťovna prokázala úmysl, nic nezaplatí.

  Ostatně: proti chybnému kroku je pojištěno mnoho zaměstnanců.

+1/−1
17.7.2012 11:29

pavel 99

Re: Ano

nechcete doufám tvrdit, že u přestupků se dokazuje "úmysl", tudíž to vidím jako srovnatelné. Je to pojištění proti škodám vzniklým v důsledku porušení zákona (u daňového poradce prakticky nic jiného nepřichází v úvahu).

0/0
17.7.2012 11:42

Stará kára

Re: Ano

Je to marné, je to marné, je .......

0/0
17.7.2012 17:32

pavel 99

Re: Ano

bez pádných argumentů je.

0/0
17.7.2012 22:01

Gotrong

...

Taky tu rychlost občas nedodržuju, ale spíš se považuju za člověka používajícího zdravý rozum než piráta. Ono 40 v rovné 200 vesnici mi přijde docela nesmyslná, raději pojedu 50 a budu koukat po těch chodcích co tam můžou být, než ve 40 a neustále koukat jestli sem tu "rychlost" náhodou nepřešvihl... Totéž naše 90 mimo město. Hlavní tah Olomouc - Šternberk je v podstatě rovná hodně slušná silnice. Za život tam pamatuju cca dvě nehody (z toho jednu zavinil pirát). Na takové silnici se dá naprosto svižně a zároveň bezpečně jet krásných (dejme tomu) 110. Zvlášť když už přes deset let jsou na to ty auta stavěný. Ta 90 je prostě stejně stará, jako naše krásný "stodvácy" :-)

+1/−1
17.7.2012 10:34

iFos.cz

Karma!

Perfektně a pravdivě napsáno R^

0/0
17.7.2012 9:52

Cynyc_

Správně, fuj regulacím!

Jak mi stát může nařizovat, že mám jezdit vpravo? To je nepřípustné omezování mojí svobody! ;-)

+5/−1
17.7.2012 9:46

Blábolivý Brod

Moc nechápu smysl - ani článku, ani pojištění.

Já nemám pocit, že by mě policajti nějak šikanovali. Za rok a půl ježdění mě zastavili jednou, běžná silniční kontrola. Jestli se někdo pojišťuje proti tý stovce, která je u nás nejběžnější pokutou, tak to aby pirátil o 106, aby se mu to rentovalo, ne? Ale to pak půjdou do kopru body a s tím vám pojišťovna asi nehelfne... To spíš zase někdo prodává falešnej pocit jistoty lidem, kterým je zatěžko dodržovat předpisy, řekla bych ;-)

+4/−1
17.7.2012 9:27

anfrene

...

zkus se nejdrive naucit jezdit, ty silnicni fasisto;-)

+2/−1
17.7.2012 9:15

Zilvar z chudobince

nevšiml jsem si

Když mě jednou za uherský rok benga zastaví, tak navodím dobrou náladu. Pozdravím, vystoupím z auta, prohodím nějaký společenský bonmot, zanadávám na politiky... a máte vidět. Pane řidiči, neměl jste puštěný světla! Já na to, fakt? to sem blbec, kontrolka mě svítila... aha, to byly potkávačky. Usměju se a tak to pokračuje... přidám úsměv a slyším - "tak příště si na to dávejte pozor"... a jedu bez pokuty. Stačí nebýt nerudné hovado, jak je u mnoha českých buranů zvykem. Víte o čem mluvím - o slušnosti:-)

+3/−1
17.7.2012 8:47

roman37d

Re: nevšiml jsem si

Řekl bych že autor nemá problém se světly, ty se mu možná rozsvěcují automaticky, ale spíš s rychlostí..... Pokud jede 150 na místě kde je devadesátka, tak mu ani úsměv nepomůže.

0/0
17.7.2012 8:50

Zilvar z chudobince

Re: nevšiml jsem si

No tak to se mi taky dvakrát stalo. Jednou mi napařili 1.000,- pokutu za překročení o 30km. To jsem prostě neukecal. A podruhé jsem mrkl na slečnu v uniformě a zahlásil: "slečno, vidíte tu krásu, tu rovnou silnici bez dír? To je paráda, co? No nejeďte rychle, motor po tom úplně šílel, šak vy byste taky neodolala... no a provoz skoro žádnej atd..."  Furt jsem jí hrál na city a pak mi řekla, abych vypadl :-)) Pochopila, nebručel jsem, prostě jsme pokecali. Kdyby mi dala pokutu, s čímž jsem pro jistotu počítal, tak bych ani necekl. Neviděl jsem důvod. Byl jsem to já, kdo porušil pravidla, ne ona  ;-D

+1/−1
17.7.2012 9:11

lomihnát mlékařem

Re: nevšiml jsem si

No, je pravda, že se situace už zlepšila, alespoň tedy u nás, kde dřív mívali cajti výcvikový hnízdo.

To jsem taky byl pod filcunkem 3x denně (doklady, pojištění, případně lékárnička nebo debata o závěsným zařízení, nějakej jejich zápis). Ne že bych z toho byl vodvázanej.

Teď tak 3 - 4 x do roka, hlavně švestky v hlídkový službě. A jsou docela v klidu, když jeden - jak píšete - neprudí hned, jak stáhne vokýnko.

0/0
17.7.2012 8:56

karelman

Velmi přesné !

Policejní teror je u nás skutečně nadprůměrný; což cítím, i když autem nejezdím.

+2/−1
17.7.2012 8:42

roman37d

Re: Velmi přesné !

Mrkni se před barák jestli ti tam nestojí skříňová Pragovka s anténama. Nebo třeba jestli tam náhodou někdo neasfaltuje chodník... To jsou tajní a jdou po tobě:-)

+2/−1
17.7.2012 8:51

jiku

jako člověk, který taky občas nedodržuje rychlost,

ale chápe, že je to přestoupení zákona aže se tudíž musí mít před policajty na pozoru bych se rád zeptal autora, popř. karmujících : jak by tedy mělo být vymáháno dodržování zákona na pozemních komunikacích jinak, než kontrolou ? jaké by měly být rychlostní limity na dálnicích, mimo a v obcích a kdo by je měl určovat ? jak by měla podle vás vypadat ideální situace ?

+3/−1
17.7.2012 8:35

jirka1965

Re: jako člověk, který taky občas nedodržuje rychlost,

Jejich představy? Zrušit zákon, zrušit dopravní značky, zrušit dopravní policii. Svoboda a silnější vyhrává.

+2/−1
17.7.2012 8:41

lomihnát mlékařem

Re: jako člověk, který taky občas nedodržuje rychlost,

Tak já bych začal s tím alkoholem, například.

Je zjištěno, že nejvíc nehod způsobí střízliví řidiči: tudíž by si každý měl dát před jízdou nejmíň pivo, lépe paňáka.

No a pak taky třeba jsou těžké nehody při předjíždění v místech, kde je to zakázáno. Tak bych to povolil všude.

Atd....

0/0
17.7.2012 8:50

jirka1965

Malá hrstka silničních pirátů?

Jezdím autem každý den, navíc bydlím u hlavní silnice s opravdu velkým provozem. Co někteří předvádějí nemá obdoby. Řekl bych, že v médiích se píše pouze o těch největších zvěrsvech, nejlepší je, když je v tom někdo známý nebo hodně bohatý. Ale já denně vidím lidi, kteří nesmyslně předjíždějí kolonu na plné čáře a těsně před protijedoucím náklaďákem to šoupnou mezi dvě auta, vidím lidi, kteří jedou v obci klidně 120 a myslí si, že to ustojí. Většinou tyto manévry vyjdou, takže se o nich nikdo nedozví, ale v úseku, kde jezdím to už také mnohým nevyšlo, to byste koukal těch pomníčků, co u silnice je (a to ty manévry většinou vyjdou). Taky se mi nelíbí, že si cajti stoupnou 30 m od výjezdu z města a buzerujou mě, že jsem jel 56, taky se mi nelíbí, když mě buzerujou, že nestojím 5m od přechodu, ale 3m. Jenom tvrdím, že těch pirátů je víc než si myslíte. Většinouo jsou to lidi, kteří si myslí, že na to mají.

+3/−1
17.7.2012 8:33

Viktor N.

Re: Malá hrstka silničních pirátů?

jenže je to o tom, že jste ale nikdy neviděl, že by se za nějakým silničním pirátem hnaly policejné auta. Nebo snad ano?

Je to o tom, že nikdy neměří rychlost u škol, či nemocnic a nebo v nebezpečných úsecích. Nebo snad ano?

Zejména městaská policie se soustředí zásadně na ty úseky, které jsou přehledné a bezpečné, kde snadno překročíte rychlost (a jim stačí pár jednotek km) a už mají na prémie a Vy máte „trestné body“ a peněženku lehčí. Že jste nikoho neohrozil? Že v centru města, u škol a v potencionálně nebezpečných úsecích jedete i čtyřicítkou? To je nezajímá, zaplatíte a přibyde čárka do statistik silničních pirátů…

O tom je tento článek, pane.

+1/−1
17.7.2012 9:56

iFos.cz

Re: Malá hrstka silničních pirátů?

http://www.youtube.com/watch?v=VLZsPPhtUHs

0/0
17.7.2012 10:01

Stará kára

Re: Malá hrstka silničních pirátů?

Jistě.  Je to blbé. Ale kdo se provinil?

  Jezdíme tak všichni. Je jen otázkou, zda chápeme, že neprávem, nebo zda pod představou jakési "svobody" jsme to pouze my, kdo máme určit, jaká rychlost je bezpečná.  Ono to není až tak o šikaně (i když se tak článek tváří), jako o hloupé interpretaci pojmu "svoboda".

0/0
17.7.2012 10:44

mbem

Re: Malá hrstka silničních pirátů?

Kdo jiný než řidič by jí měl určit? Dokonce mu to ukládá zákon. Nepleťte si, prosím, nejvyšší povolenou a bezpečnou rychlost. Ty spolu nemají vůbec nic společného.

+1/−1
17.7.2012 11:31

pavel 99

Re: Malá hrstka silničních pirátů?

jenom doplním, že na určitých místech a určitých situacích je "bezpečná rychlost" nižší než "nejvyšší povolená", tudíž ten, kdo zdárně projede "radarem" bez postihu může být ve skutečnosti "pirát".

A navíc - neexistuje nehoda, způsobená nedodržením "rychlostního limitu". Vždy jde o nedodržení "bezpečné rychlosti".

+1/−1
17.7.2012 12:07

roman37d

Zajímavé....

"Pro hlupáky jsem zřejmě pirátem a zavrženíhodným nemorálním asociálem, který pohrdá lidským životem a propaguje anarchii a chaos na silnicích. Ano, proti svému „pirátství“ jsem se pojistil a jsem velmi rád, že tato šance existuje." Jediným hlupákem seš tady ty. Až ti policajti seberou papíry, tak si budeš moct stěžovat ledatak na nádraží. Pojišťovna pojistila hlupáka.:-)

+1/−1
17.7.2012 8:29

z-VV-na-bliti

Re: Zajímavé....

;-DRv

+1/−1
17.7.2012 8:33

pavel 99

Re: Zajímavé....

sice jste nečetl pojistné podmínky ano podstatu, co se vlastně "pojišťuje" a co a jak bude ojišťovna konat, ale máte jasno. Jakpak bych takového člověka nazval?:-/

0/0
17.7.2012 10:47

Mablung

ztrátové pojištění

Njn, rozhořčený občan je většinou to nejhorší co existuje. Mnohem horší než ovce.

Kdybyste vychladl a začal přemýšlet, došlo by Vám, že takové pojištění je z principu ztrátové. I kdyby se tam nekonaly žádné pojistné podvody a zneužívání, několik desítek procent vybraných peněz stejně shrábne pojišťovna na svůj provoz a zisk. U většiny pojištění (a obvzláště u tohoto) platí - co tě nemůže zruinovat, nepojišťuj.

0/0
17.7.2012 8:25

tombry

A

o jaké buzeraci a represi vůbec mluvíte? Konkrétně?

+1/−1
17.7.2012 8:24

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz