Středa 11. prosince 2019, svátek má Dana
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Středa 11. prosince 2019 Dana

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P46a39v73e57l 96D81v58o37ř68á85k 5699195104290

Ono se nejedná jen o majitele zahrad (mne neubylo, když jsem musel žádat o povolení vykácet staré ovocné stromy, které se začaly rozpadat a lámat), ale i o některé obecní úřady. Tady v Turnově povolilo zastupitelstvo a odbor životního prostředí kácet stromy v ulici ve vegetačním období a v  době hnízdění. Zabránili tomu studenti a občané a rozhodnout musel kraj - kácení se muselo odložit.

Ještě hůře to dopadlo s Alejí legií (ulice na kraji parku). Aby se město vyhnulo protestu občanů, akce se provedla tajně v sobotu brzo ráno - teď je tu Alej bez aleje. A to jen proto, že byla chyba v projektu na výměnu kanalizace (rouru tam někdo zakreslil do chodníku se stromy). Místo opravy projektu padly stromy.

A vzpomeňme si na obchoní řetězec Lidl - a aféru s kácením stromů.

+1/0
13.6.2014 9:21
Foto

V38l19a44d55i97m42í77r 83Š34ť31a60s60t95n54ý 1261206915783

To s Lidlem se odehrálo zase u nás v Chomutově a bylo to ještě v době, kdy kácení na soukromých pozemcích nebylo bez povolení úřadem dovoleno

0/0
13.6.2014 10:33
Foto

V65l33a40d32i38m94í43r 79Š54ť78a15s16t44n94ý 1541956185163

v tom případě ať stát navalí peníze, které vybral za stromy na pozemcích, které prodal do soukromého vlastnictví a ať je také na vlastní náklady ošetřuje a hradí škody, které třeba přerostlé a přestárlé stromy při pádu způsobí na nemovitostech a zdraví obyvatel. Totiž, když se řekne A, mělo by se říci i B. Zakázat majitelům aby se o stromy starali a mohli je v případě potřeby i včas porazit, musí znamenat i to, že tuto povinnost na sebe bere stát byť i to je samo o sobě blbost, neboť by to s sebou neslo další problémy třeba jako možnost vstupu na cizí pozemek.

0/0
13.6.2014 7:39

M84i48r68o46s50l90a41v 40C79e23s57t36r 7752170890253

Pokud zrůdným falešným altruismem provonění kolektivisté typu komunistů, socialistů, různých náboženských a zelených skupin nám budou vládnout, tak se vždy budou kácet svobody a majetky jednotlivců.

+4/0
12.6.2014 18:55

M91o88j36m58í53r 21R25o75d14e81n 6496545765817

Zde jde o něco jiného než o osobní vlastnictví, jde o společné přírodní prostředí kde původní vlastník příroda a krajina, přeměněna v obecní a městskou zástavbu a lidské osídlení hodně zahuštěno.

V tomto směru nelze hovořit o mém vlastnictví, neboť to vlastnictví s někým sousedí a pozemek není tak velký, pokud se týká o stromy.

Zde plní úlohu mikroklimatu a kvalitu životního prostředí i jeho kulturní hodnotu.

Zde nejsme na pustém ostrově a u pozemku vlastně vlastníme jen povrch.

Navíc naše společnost  postrádá generační hodnoty, a hodnoty jež přesahují generace, a moji osobnost.

Zkrátka je to opět neuvážený krok a neponaučení že naše společnost není na to připravená a bude to přinášet ničení toho co vlastně zasadil i někdo jiný. U nás ve vilové čtvrti takto najednou zmizely nádherné a letité stromy. Osobně jsem musel pořádat obec o povolení o kácení přestárlých stromů a nijak mně to neomezovalo, naopak jsem pochopil že jednají v zájmu životního prostředí a i kultury. Zde jde o okrasné stromy, ovocné stromy tam není potřena vesměs nijaké omezení, pokud nejde o nějakou vzácnou odrůdu :-).

+3/−5
12.6.2014 17:23
Foto

F55r88a20n30t65i95š70e58k 47K90š62í90r 2549526475

Ne můj strom na mé zahradě je mým stromem a žádní úředníci ani Rodenové nemají sebemenší právo nařizovat mi co mám se svým stromem dělat. Když to přesto udělají, nebudu je poslouchat.

+8/−2
12.6.2014 17:40

M24i97l91o58š 18D29v47o16ř91á23č94e21k 2195918390744

Ja trochu jinak.

Jestlize necich ded zasadil strom, tento po dobu sveho zivota za kterou dosahl jistych rozmerovych parametru, prinasel vsechna pozitiva pro nas zivot jez zminujete, pak jeho syn ma pravo povazovat ho za svoji mezigeneracni hodnotu. Ne nasi. To si musime vyridit se svymi otci a dedy.

+2/−2
12.6.2014 17:45
Foto

F65r35a97n72t13i58š92e60k 10K15š70í33r 2409866935

Jestliže jsem zahradu koupil, zaplatil jsem i za strom. Tento strom se tedy stal mým vlastnictvím a já si s ním mohu dělat co uznám za vhodné.

+4/0
12.6.2014 18:15

J72i33ř22í 22M37a96t16ě62j83č63e40k 9128119274887

Nemůžete,stejně jako nemůžete podpálit svoji hromadu petek. Jen v opačném gardu.

Jedná se o velmi staré stromy- průměr 80 cm  to už je přes 100let.

+1/−1
12.6.2014 20:25

R78a44d51e79k 53P97r25o76c81h87á10z28k55a 2583359858

No a? Obvykle musí mít člověk závažný důvod, aby porazil svůj vlastní strom. Proč ten důvod ještě po někom chcete přezkoumávat? Myslíte si, že Váš názor má větší hodnotu než názor majitele stromu?

+4/0
12.6.2014 22:56
Foto

V16l86a52d71i79m32í97r 65Š50ť53a22s69t74n96ý 1951196965693

do obvodu(ne průměru) 80cm ve výšce 130cm vám jehličnan nebo některé další rychleji rostoucí dřeviny dokáží dorůst za 20 let

0/0
13.6.2014 7:42

L13i69b15o51r 18R58a30š53t68i24c22a 2291336745829

Mimochodem - četl jsem již 2 studie o zplodinách při hoření PET. Za srovnatelných podmínek mají srovnatelné množství škodlivých zplodin jako když se pálí dřevo.

0/−1
13.6.2014 10:57

M44o84j52m74í41r 82R90o91d79e98n 6316105585357

Je to návrat do pravěku, kde by král mohl říci je to moje vesnice a udělám z ní rybník.... . 

Jsme v 21 století a zde už nelze si hrát na  solitery pokud nechceme se přiblížit dění v Africe či na Blízkém východě.

Vyspělá společnost ne posttotalitní, chápe krajinu, obec, město jako urbanistický celek, společné životní prostředí.Občané za první republiky i před ní se spojují ve spolky o zvelebení své obce, chápou ji jednak jako společný domov a jednak jako celek jež je reprezentuje.

Mně to připadá jako bubnování gorily na své hrudi ... .

O mně nejde, jde o další generace a to že žijeme v době a stavu naší společnosti kdy lidi jsou schopni udělat téměř vše pro i bídný zisk.

+2/−2
12.6.2014 17:58
Foto

F38r74a39n53t58i62š26e88k 46K83š81í65r 2389236485

Každá správně koncipovaná etika musí být založena na vlastnických vztazích. Jestliže není, dostáváme se do neřešitelných problémů ohledně kontroly nad omezenými zdroji.  Nemůžeme se dohodnout ani na žádných pravidlech, protože není není s kým se dohodnout.  To co navrhuje momentálně ministr je násilné vstupování nějakého člověka co si říká stát do vašich vlastnických práv.  Nakonec dobré zákony lidé ctí, nesmysli ignorují.

+1/0
12.6.2014 18:13

M45o96j83m97í56r 55R72o31d35e61n 6836595945737

Jo kdyby byla dnes vyspělá etika a mravnost lidí tak ani neceknu. Tam jim bude velet cit, rozum a určitá stavovská čest ... .

U nás je socialismus všechno je všech a mé ... . 

V naší rodině jsou vlastnické práva hodně pošlapována jak za totality tak i dnes... .

0/0
12.6.2014 20:37
Foto

K68a26r66e49l 53R47a23d63a 9929934986527

Tak podle vaší teorie je každý majitel zahrady nezodpovědný prospěchář a je třeba mu zabránit v poražení stromu, který třeba sám zasadil. A má mu v tom zabránit zákon a jeho vykladač velemoudrý ÚŘEDNÍK , který moudřě rozhodne o něčem co třeba ani neviděl. No máte to v hlavince trochu pomotané. Rv

+4/0
12.6.2014 22:32

R90a36d89e58k 52P46r17o19c24h70á17z61k23a 2383539768

Není to společné! Já jsem si svůj dům se zahradou koupil a postavil právě proto, aby to nebylo společné, ale jen moje. Abych se nemusel žádných Rodenů ptát, jestli si sem můžu dát lavičku, tady zasadit rajčata a pokácet tenhle strom :-)

+1/0
12.6.2014 22:59

J82o97s84e41f 89S36l61a33v86í90č68e95k 4813946536463

Souhlasím s Vámi, ovšem pouze za předpokladu, že ten kdo omezil mé vlastnické právo bude v plném roozsahu hradit újmu, která mně vznikla. Pokud sousedovi vadí to, že chci skácet strom, který mu poskytuje stín, ať mi tedy laskavě platí za poskytování stínu mým stromem.

0/0
12.6.2014 18:29

Z83b92y61n77ě31k 81H70l57á69s46n31ý 3324197565359

Kdo se chce stromu zbavit, tak se ho zbaví, prostě ho otráví nebotak něco. Ale jestli teď budu muset pokáždý vyplňovat lejstra kvůli starý jabloni, tak to mají u mě další mínus. Kdyby chtěli chránit nějaké hodnoty, tak třeba vydají nutnost povolení pro dub o průměru 150 cm a víc, ale zahrnout do toho všchno je naprostá hovadina. Jen buzerace.:-/

0/0
12.6.2014 20:19

J81i39ř61í 49M64a50t32ě69j92č50e57k 9678259834827

80 cm ve 130 cm, to je sakra starý a velký strom.

0/−1
12.6.2014 20:28
Foto

K32a33r11e20l 78R28a83d16a 9919884456167

Vrba, kterou jsem zasadil před deseti léty má obvod víc než 100. Chidinka stařenka.

+2/0
12.6.2014 22:41

D19a17v64i14d 63A50d69l46e86r 5347685718179

Třeba takhle byste Svobodně káceli? :-/

http://www.youtube.com/watch?v=vddHbbCCUC0

0/0
12.6.2014 17:13

D32a52v95i37d 98A22d77l16e21r 5777155478359

http://www.youtube.com/watch?v=GTmgW3DZl-4

0/0
12.6.2014 17:28

M33a12r79t29i81n 31K80a43v39k80a 4566441482592

Souhlasím, stejně jako si myslím, že každému je jedno co si dělám na svém pozemku pokud to nezasahuje do práva jiných. 

Ostatně sám se na podzim chystám porazit starou jaderničku a několik trnek, protože již neplodí. A vykácet je chcu proto, abych mohl vysadit nové stromky.

+5/−1
12.6.2014 15:34

L60u79k29á81š 63Š64m32a54h58e22l 2987694452494

Na 99 % jsou to stromy, na něž se vyhláška stejně nevztahuje. Ta se vztahuje až na stromy od obvodu 80 cm ve výšce 130 cm, což jsou stromy docela velké, u ovocných stromů naprosto ojedinělé. Lze totiž předpokládat, že takový strom už z hlediska krajiny nelze považovat jen za součást jedné jediné zahrady, ale že má výrazně širší funkci jako estetický krajinný prvek (chceme mít všechno holé?), jako úkryt a hnízdiště pro živočichy, jako zdroj vlhkosti, kyslíku (a to nejen pro majitelovy plíce), úprava klimatu (v širším okolí), snížení hlučnosti (nejen pro majitelovy uši), prašnosti apod. Chápu ale, že ortodoxní zastánci strany svobodných občanů, kterými se to na iDnesu jen hemží, tomuhle absolutně nerozumí, protože jejich hlavní víra je to, že považují pozemek za naprosto nedotknutelný, nejlépe by si ho asi oplotili třímetrovým plotem s 6 kV vedením...Rv

+4/−2
12.6.2014 16:34

M77i20l94o86š 96D51v71o63ř98á60č10e66k 2905868490304

Obvod 80cm predstavuje prumer kmene cca 25 cm. U starsich ovocnych stromu, ne dnesnich polo a ctvrtkmenu, z duvodu lehci sklizne,  bezne dosazitelny prumer kmene. Jinak chapu, ze pokud ma nekdo vlastni pozemek s ovocnymi a jinymi stromy, ktere musi ostatne pravidelne osetrovat, a vy jenom na balkone kbelik s rajcetem, muze to ve vas vyvolat pochybnosti o jeho pocitu opravnenych vlastnickych prav toho, kdo se stara a pecuje o svoje na svem, ze povazuje toto za sve.

+2/−1
12.6.2014 17:31

J25i93ř68í 40M31a71t72ě28j54č67e16k 9518489254957

V TV mluvili o průměru ...přišlo mi to opravdu hodně.. jak to tedy je ?

0/0
12.6.2014 20:32
Foto

K37a72r67e43l 69R44a17d65a 9379634736817

Tak to je typické. Nelépe tomu rozumí ti, kteří nic neví. A nejspíš ani nikdy žádný strom nezasadili. Já jsem jich zasadil několik stovek a také si pokácím co budu chtít. Ať se přitroublí ,, ochranáři" starají o své.

+1/0
12.6.2014 22:55

R76a19d98e65k 70P53r90o30c21h30á25z33k83a 2513639658

Jestli to má být průměr 130 cm, tak to znamená zákaz kácení sekvojí a baobabů. To mi žíly netrhá ;-D

0/0
12.6.2014 23:01

L35i78b53o19r 40R54a58š28t75i90c21a 2571566595979

Tož pak je jednoduché řešení.

Motorový hoblík.

Návod:

Odměřím na kmenu 130 cm od země.

Zapojím el. hoblík do napájení.

Hoblíkem tak dlouho objíždím kmen, až mi metr změří <80cm. Nafotím. Zkácím.

0/−1
13.6.2014 11:01

J95a23r15o45s63l79a85v 39T42a48c59h34o83v81s47k31y 2492290824800

Timhle s vubec nebudu zabyvat. Na svem pozemku budu sazet a kacet jak se mi bude chtit.

+4/−1
12.6.2014 15:27

J85a98r18d55a 96C64h88o34v26a94n71e53c 6301185663759

Dokud Vás soused neudá.

+5/0
12.6.2014 15:55

M33a52r67t51i30n 43H88o38r54ň24á25k 7781261652

dělám pro přírodu aktivně přes 5 let a za tu dobu jsem řešil jedinou žádost u patřičných úřadů o povolení ke kácení na soukromém pozemku, byla to žádost má a samozřejmě byla schválena, u ostatních akcí, které se kolem mě dějou jsem nikdy nezažil že by majitel vůbec tušil že má kácení (samozřejmě od určité velikosti stromu) řešit s úřady, prostě to tak pokácel, nebo našel někoho kdo to udělá a bylo hotovo, perličkou mého poznání života lidí bylo, když starosta "mé" obce Kravaře pokácel tuším 5 velkých jasanů protože byly napadený, ovšem vůbec nebyly na obecním pozemku ale na pozemku státu, úřednice to okomentovala slovy že ty stromy tam už beztak nikdo nepřilepí a bylo hotovo. Starosta zalepil pár úst lidem dřívím z porážky a jede se dál. Bohužel nejde uplatňovat pravidlo co si kdo zasadí to si taky sklidí, protože vítr bere smrádek z komína celou krajinou.

+1/−1
12.6.2014 15:12

M37i75l19o38š 58D76v40o33ř58á63č71e39k 2415768590344

Ja nebudu vami myslenou, jasnou a jednoduchou zalezitost zbytecne rozebirat. Jednoznacne karma.

+9/−1
12.6.2014 14:48

L18u87k19á92š 10Š41m61a16h57e43l 2417654352634

A to já to rozebírat budu. Třeba to aspoň někoho z místních zastánců strany svobodných občanů, kteří věří nejvíc na "náboženství" absolutní nedotknutelnosti vlastního pozemku a nad jinými věci jsou trochu líni přemýšlet, trkne a lehce osvítí. Mimochodem co takhle když na svém pozemku budu shromažďovat odpadky? To se smí? A co toxické odpadky? Vylévat ropné produkty? Radioaktivní odpad?

Vyhláška se vztahuje až na stromy od obvodu 80 cm ve výšce 130 cm, což jsou stromy docela velké, které se na zahradách běžně nevyskytují. Lze totiž předpokládat, že takový strom už z hlediska krajiny nelze považovat jen za součást jedné jediné zahrady, ale že má výrazně širší funkci jako estetický krajinný prvek (chceme mít všechno holé?), jako úkryt a hnízdiště pro živočichy, jako zdroj vlhkosti, kyslíku (a to nejen pro majitelovy plíce), úprava klimatu (v širším okolí), snížení hlučnosti (nejen pro majitelovy uši), prašnosti apod.

+3/−1
12.6.2014 16:39
Foto

F75r59a78n11t78i92š37e64k 79K90š66í94r 2929896215

Tak tu neplkejte a sázejte, ale do mé zahrady a mých stromů i kdyby to byly 100leté duby vám nic není.

+3/0
12.6.2014 18:34

J95i83ř35í 66M25a81t47ě29j90č56e48k 9668259374277

Jo,proto říkám,že Svobodní patří na pusté ostrovy.

+1/−1
12.6.2014 20:36
Foto

F25r33a75n25t32i15š13e77k 11K98š54í16r 2199266655

To z vás mluví malý Hitler.

+2/0
12.6.2014 23:27

J45a60r69o49s61l49a50v 54M39i78k49u92l63a 3297401726

Je to jen otázka definice, co vaše je a co není. Uhlí či rudy pod vaším pozemkem taky nejsou vaše, letadla nad vašim pozemkem také mohou létat....

Takže jak hluboko či vysoko sahá váš pozemek?

+3/−10
12.6.2014 14:43

M45i17l41o34š 50D67v75o74ř86á29č68e12k 2605218130464

Na koreny stromu to bude urcite urcite stacit. Stejne tak je to s jinymi obcanskymi svobodami.

+9/−1
12.6.2014 14:53

J30a46r50o39s50l59a90v 66M54i82k24u75l80a 3597731986

Nojo, ale každá svoboda je nějak ohýbána.

Jak už definoval Spinoza: Svoboda je poznaná nutnost .

Berme to jako fakt.

+1/−5
12.6.2014 14:58

M60i15l90o86š 77D52v30o38ř29á45č97e93k 2725758670204

Nerekl bych, i kdyz je to treba prave Svobodnym podsouvano, ze chteji rusit vsechny mantinely. Priklad stromu na soukromem pozemku je toliko rozumne prestavovani polohy ci zmena vysky mantinelu. Na vykopani brambor prece neni potreba povoleni banskeho uradu. Alespon zatim.

0/0
12.6.2014 15:29

J20a46r41o52s25l93a51v 98M66i11k83u90l75a 3197301136

Já s vámi souhlasím, jen je těch hledisek více.

0/0
12.6.2014 15:33

M14i91l31o11š 46D14v84o25ř55á62č61e96k 2395628460184

S vice hledisky souhlasim i ja. Takze na prikladu stromu a treba prave sousedskych vztahu, samozrejme az na lidske vyjimky, je mozno nechat tyto zalezitosti v ramci sousedkych vztahu, jednani mezi sousedy, kterych se to dotyka. A znovu podotykam, nas zivot je protkan hustou siti podobnych pripadu, ktere mohou zustat v kompetencich tech, kterych se to primo tyka.

V pocatcich to muze samozrejme cinit mnohe problemy, protoze si lide budou muset nejdrive na primerenou davku videni ocima sousedu zvyknout.

+2/0
12.6.2014 15:45

J84i29ř12í 15M91a63t87ě23j72č47e71k 9828109314707

Pokud pokud pod těmi kořeny není historický nález :-P

0/0
12.6.2014 20:38

R27a61d17e28k 63P55r63o15c27h25á40z15k20a 2183369538

A pokud je, tak zrovna Vám o něm neřeknu ;-D A prodám to na eBay ;-D

+1/0
12.6.2014 23:04
Foto

P13a48v86e61l 22P71o21k28o84r89n26ý 2186824260712

A kldyž soudedi pokácí stromy a tím začne vítr více foukat na moje stromy  a ty slabé mi ohýbají a lámou?

0/−7
12.6.2014 14:33

L51u17b90o77š 95K17r90i28m56l 4767114480595

Ano!! Je to stejné, jako když někdo na sousedním pozemku zbourá starou stavbu postaví menší a Vám se bude dít totéž. Budete snad souseda nutit, aby neboural nebo aby postavil větší dům??

+14/0
12.6.2014 14:40

R38o58s69t97i42s41l60a74v 73C77a67h78a 6733557157901

tak si k tem stromkum dejte podperu.

+7/0
12.6.2014 15:04

J43o44s30e37f 97K32r32o92u45p83a 7451218705897

tak je pokácejt a zasaďte silnější

0/0
12.6.2014 15:59

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz