Čtvrtek 12. prosince 2019, svátek má Simona
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Čtvrtek 12. prosince 2019 Simona

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

V68á22c77l82a47v 57C77h46u97c89h13m53a 6105771178466

Na to abychom zvládli kapitalismus jsme, zdá se, ještě nedorostli. Zůstáváme v batolecím věku, kdy jsme odkázáni na pomoc někoho nad námi.

+2/0
18.12.2014 15:51

J53a85n 20Š22v18a51d15l87e82n73k34a 9764379180

Problém je, že čistá laissez-faire (čistý kapitalismus) je stejná utopie jako komunismus. Jde o zastaralé teorie z 19. století, které nikterak nezohledňují lidskou přirozenost (biologické poznatky). Zatímco věda se vyvíjí, tyto ideologie ustrnuly.

+4/−4
18.12.2014 9:47

L80i68b60o80r 67R72a67š54t17i25c40a 2971896925169

Problém je, že čistá evoluce (laissez-faire zvířátka) je utopie.

Od té doby, co se do evoluce pletou lidé.

Leissez-fair, milý p. Švadlenko je princip.

Obdobný jako jde o princip v případě výběru u evoluce.

Je mnohokrát ověřenou skutečností, že kde stát svobodu omezuje, dříve či později nastává zpožďování ekonomiky a roste nezaměstnanost.

Proč v Číně ze systému totální regulace všeho do jedné z nejsvobodnějších ekonomických prostředí - skončily hladomory na které zahynuly miliony občanů. Stamilionům Číňanů dnes roste prudce životní úroveň, v nejvyvinutějších oblastech jsou již jejich reálné příjmy vyšší než u nás a nezaměstnanost pod 4%.

V přeregulované EU ekonomika stagnuje a nezaměstnanost v nejvíce regulovaných státech dosahuje až přes čtvrtinu práceschopných obyvatel...

+4/0
18.12.2014 10:18

J38a52n 42Š51v39a83d94l91e31n21k63a 9344939190

První dva odstavce považuji za nesmyslné - resp. netuším, co tím chtěl básník říci. A zrovna příklad Číny ukazuje vaše černobílé myšlení. V Číně není příliš svobodné ekonomické prostředí - jsou zde velké státní zásahy, velmi vysoká míra korupce, špatná vymahatelnost práva. Čína roste kvůli přílivu investic, protože je zde velmi levná pracovní síla. Pokud se chcete v Evropě vrátit k něčemu podobnému, co je v Číně (včetně práce dětí - což jaksi poté znemožňuje jiné uplatnění než opět jen dělnická profese, protože takové dítě prostě studovat nebude, ať je sebenadanější), tak já tedy ne. Ostatně, ono se snadno roste téměř z nuly. Jsem zvědav, až bude mít Čína stejné HDP na osobu jako Evropa, jak poroste.

+1/−2
18.12.2014 10:22

L23i79b50o37r 27R31a51š71t42i14c49a 2911466705789

První dva odstavce jsou naopak přímo k podstatě. U předpokladu pochopení této elementární alegorie jsem Vás však patrně hrubě přecenil.

Omlouvám se.

Co se týče Číny, je evidentní, že o ní máte jen povrchní znalosti. Dnes již přes 80% produkce v Číně je z soukromého sektoru. Ten je regulován naprosto minimálně. Dokonce i komunisté u vesla stále více směřují i k privatizaci a deregulaci zbytků státních podniků. Před cca 2 měsíci to tak byla například výzva k další deregulaci a privatizaci bank.

Také z toho, že píšete o "levné pracovní síle"  je vidět Vaše minimální informovanost. Mám tu možnost téměř denně být s Číňany ve styku. A tak vím, to co jsem již zmínil - v řadě podniků ve vyvinutých oblastech platy vzrostly nad naše.

Proč myslíte, že Čína je dnes největší automobilový trh světa?

Co se týče práce dětí - ta je v Číně již cca 10 let v podstatě zakázána.

Co se týče studování a vzdělání obecně - patří dnes i ve vědě Čína ke světové špičce.

Co se týče "přílivu investic" - patrně jste přehlédl desítky zpráv o tom, že dnes Čína je jeden z největších zahraničních investorů.

Komu myslíte, že např. patří Volvo, Saab - dříve výkladní skříně švédských socialistů?

+3/0
18.12.2014 10:30

J24a28n 58Š97v59a39d40l81e47n52k23a 9874479490

V čem ta vaše alegorie spočívá? Domnívám se totiž, že jste naopak vy vůbec nepochopil, co jsem vám chtěl sdělit já. Je to takové pěkné "já o voze, vy o koze". Zbytek jsou možná tak zbožná přání. Fašisticko-mafiánská struktura čínského vládnoucího režimu se další liberalizaci spíše brání. Zbytek vyplývá spíše z velikosti Číny - proto je největší automobilovým trhem a má i vysoké investice do vzdělání. Ale zkuste se zamyslet: pokud dítě odmalička bude makat v továrně, má vůbec šanci vystudovat prestižní školu, nebo je odsouzeno po celý život vykonávat dělnické profese?

0/−2
18.12.2014 10:34

L27i42b77o58r 41R37a73š12t79i68c50a 2431946485929

Mno, já pochopil, že mi sdělujete, že jste alegorii nepochopil a včil to jen potvrzujete.

Polopatisticky, abych se Vám přiblížil: Laissez - fair je tentýž princip, jako je vývoj druhů v evoluci. V soutěži živočišných/rostlinných druhů vyhrává ten nejefektivnější. Stejně tak v ekonomice, která je svobodná vyhrává ten, který za nejmenších nákladů svým zákazníkům poskytuje největší hodnoty.

Kdykoliv ovšem do tohoto principu zasáhne regulace svobodnou soutěž narušující, tak dojde k deformacím a zpomalení vývoje.

Udivuje mne, že po 40 letech, kdy jsme si to odzkoušeli, se ještě najdou naivové domnívající se, že regulacemi štěstí dojdeme.

I další Vaše vývody poněkud postrádají oporu ve faktech a logice. Miliarda chudých z velké části umírajících hlady si auto, milý spoludiskutující, určitě kupovat nebude. Miliarda prosperujících dnes (po cca 15 letech relativně svobodné ekonomiky - téměř právě laissez-fair)  kupuje víc aut než půlmiliarda regulovaných evropanů.

Kdyby se "fašisticko-mafiánská" struktura bránila liberalizaci, těžko by za ní bylo skoro dvě desítky let velmi úspěšné liberalizace. Těžko by veřejně zaznívaly výzvy k liberalizaci i zbytků. Těžko by docházelo k zavírání, ba i popravám komunstických funkcionářů usvědčených z korupce.

Ovšem, nic není černobílé a Číňané na své cestě k "laissez-fair" i v politice mají ještě dlouhou cestu.

+3/0
18.12.2014 10:44

J59a91n 23Š25v76a12d62l64e74n64k77a 9404429970

Nezlobte se, ale ta první věta je už jenom váš zoufalý blábol. Já jsem nevolal po žádném uplatnění evoluční teorie v ekonomii, nebo co jste mi podsouval (ostatně, evoluční teorie z liberální ekonomie vychází). Obě ty dvě věty z vašeho prvního příspěvku jsou nesmyslné. Hádáte se o vámi vytvořené chiméře. To platí i o zbytku vašeho textu. Polemika je zbytečná.

0/−2
18.12.2014 10:50

L24i39b82o12r 54R98a36š89t60i19c95a 2751446585179

Samozřejmě, že jste to nevolal Vy po "uplatnění evoluční teorie v ekonomii" :-)

Půvabný je také výrok "evoluční teorie vychází z liberální ekonomie". Chudák Darwin, zapomněl o tom napsat ve svých dílech...

Mno jo, polemika s takovým materiálem je vskutku házení perel či hrachu....

+2/0
18.12.2014 10:56

J63a63n 90Š47v31a54d39l96e20n44k86a 9614679230

Máte pravdu. Vzhledem k vašemu nulovému biologickému vzdělání, které jste právě projevil, je to opravdu zbytečné. Darwin se samozřejmě inspiroval přímo klasickými liberálními ekonomy. Učí se to i na školách, ale vy jste patrně zrovna nedával pozor. Navíc máte sklon k logickému klamu - argumentace slaměným panákem. Pak je opravdu jakákoli diskuze zbytečná.

+1/−1
18.12.2014 11:04

L10i93b75o87r 50R84a48š88t95i21c12a 2981826265499

Ano, "biologické" vzdělání skutečně nemám. Jen to, co se vyučuje na základních a středních školách. A tam nikdy nezaznělo, že by "evoluční teorie vycházela z liberální ekonomie".  Jak jsem se poučil ve wikipedii, tak na druhou stranu Vám musím dát za pravdu, že dle ní základní princip evolučního vývoje Darwina údajně napadl při čtení Malthuse.

Mno - o důvod víc se Vám podivovat, že tuto analogii hned v mém prvním příspěvku nechápete.

A potažmo také to, že více-méně platí, že čím více "laissez fair", tím obvykle je rychlejší vývoj ekonomiky  - a tak i prostředků na "sociálno".

+2/0
18.12.2014 15:15

J42a53n 54Š11v21a72d40l19e86n68k27a 9284489240

Mimochodem, pokud byste se chtěl vrátit k podobným pracovním podmínkám, jako jsou v Číně, tak to předpokládá vytvoření dost autoritářského režimu. Jste pro obnovení diktatury - vy, stoupenec Strany SVOBODNÝCH občanů?

+1/−2
18.12.2014 10:25

L91i40b22o20r 59R24a30š87t93i73c68a 2731666785449

Všechny vyspělé státy světa prošly obdobím, kdy byly pracovní podmínky drsnější. Je nesmysl se domnívat, že původně zaostalá země, jako Čína, by svět mohla dohnat a předehnat -jak nyní činí - kdyby začala regulací kdečeho, všemocnými odbory ničícími své chlebodárce atd.

Svobodná ekonomika dříve- či později směřuje i k svobodnému politickému systému. Svobodná soutěž mezi firmami, lidmi, .. směřuje i k svobodné soutěží politických směrů.

+3/−1
18.12.2014 10:33

J32a70n 22Š57v76a90d42l60e55n49k49a 9904179160

Ach tak. Takže vám současný evropský systém nevadí? Reagoval jsem totiž na autora, kterému vadí a chtěl by zde nastolit čistý kapitalismus. Pokud vám nevadí, je vaše ostrá polemika zcela zbytečná.

+2/−1
18.12.2014 10:36

L69i31b46o33r 96R64a98š91t48i68c95a 2601486785849

Opět nepochopení elementárních principů. I Evropa se nejrychleji vyvíjela v době, kdy minimálně regulovala a přerozdělovala.

Krásným příkladem je právě socialisty adorované Švédsko. Z nejzaostalejší země Evropy se důslednou liberalizací a v důsledku i industrializací na konci 19.století rostla nejrychleji a zásluhou dalšího zbohatnutí v obou válkách se stala 2. nejbohatší (pro capita) zemí světa. (Za USA). Pak ovšem nastoupili socialisté a začali čím dál více přerozdělovat. Ještě na počátku 60 let byla míra přerozdělování nižší než v USA. Jak socialisté začali zavádět větší míru sociální "spravedlnosti!" (= schopné okrádat, méně schopné voliče podplácet) tak se Švédsko začalo propadat až někam k 2. desítce zemí světa. Dokonce si socialisté tam vyrobili s předtihem vlastní hypoteční krizi....Dalšímu poklesu pak zabránil nástup pravicových vlád, které míru přerozdělování snížily.

Nebo Irsko - v 60-letech nejchudší země EU - po liberalizaci tam vzrostla reálná životní úroveň na jednu z nejvyšších úrovní EU i světa. A jen socialistické experimenty (bydlení pro každého američana) - zasáhly těžce i Irsko, kam se hodně toxických úvěrů přelilo.

Ale i tak už Irsko zůstává jednou z nejvyspělejších zemí světa.

+3/0
18.12.2014 10:52

J36a53n 92Š94v85a25d55l69e51n56k81a 9404839720

Zase o voze a o koze. Je mi líto.

1) Méně vyspělé ekonomiky prostě z principu rostou rychleji. Vyspělé už pomalu.

2) Sám jste napsal, že s liberalizací ekonomiky přichází i politická liberalizace. Takže se rozhlédněte po světě - všude, kde došlo k politické liberalizaci, také postupně došlo k vytvoření sociálních států. Evropa rozhodně není výjimkou. To poté vedlo ke zpomalení.

3) Pokud ovšem chcete sociální státy odbourat, budete tedy muset zrušit demokracii.

0/−3
18.12.2014 10:54

L70i68b16o23r 27R72a36š45t76i11c79a 2521826125269

Do jisté míry lze s některými Vašimi tezemi souhlasit.

Souvisí to, opět do značné míry, s faktem, že dnes vzrostla produktivita práce natolik, že většina lidí se již neživí prací produktivní.

Proto dnes také mohou snadno političtí šíbři své voliče balamutit a tvrdit, že všemocný stát je schopen vše zařídit, o všechny se postará.

Obyčejným lidem nedochází, že je neživí stát, ale ta stále něco produkující menšina. Jste toho nakonec pěkným příkladem.

Roste tak nadměrně míra přerozdělování, podíl státem živených.

A přichází logicky zpomalení vývoje, nezaměstnanost.

+2/0
18.12.2014 11:01

J95a37n 21Š57v34a12d55l53e14n90k59a 9104789890

Do značné míry s vámi souhlasím, ale na rozdíl od vás nevěřím, že existuje jednoduchý recept, jak to změnit, což populisticky hlásají Svobodní. Svět je totiž mnohem barevnější a nelze na něj uplatňovat jednoduché ideologické poučky.

0/−2
18.12.2014 11:05

M51a65r79i35á31n 79B61é81r42e75š 1522482596524

Zaujla ma výraz - obyčejní lidi. Pán Raštica ním popisuje ľudí, živených štátom. Ale koľko je skutočne ľudí, ktorí sú živení štátom a koľko ich je skutočne produktívnych (obyčajných ľudí). Takto sú hádzaní do jedného vreca aj tí, ktorí skutočne produkujú hodnoty na najnižšej úrovni. Netvrdím, že sociálny systém je najlepší, čo môže byť a potrebuje radikálnu reformu, ktorá bude bolieť, ale na druhej strane ľudia ako autor alebo Raštica presadzujú radikálne riešenia nerešpektujúce skutočné rozloženie ľudí v spoločnosti z hľadiska typológie. A tá masa ľudí je skutočne orientovaná na istoty a stabilitu, ostatne to by malo byť obecne platné, že ľudia zo svojej podstaty a primárnych potrieb vyžadujú stabilitu. ;-)

0/0
18.12.2014 11:26

J72a23n 44Š34v16a81d26l26e64n24k63a 9264929460

Asi tak. Svobodní stejně jako marxisté věří, že složitý svět lze redukovat na několik jednoduchých ekonomických pouček. Samozřejmě hloupí lidé to nechápou, a tak je třeba je poučit, nejlépe i vychovat (proto marxisté tvrdili, že je nutná diktatura, protože dělníci jsou příliš zmanipulovaní buržoazií, a proto také tvrdím, že to, co prosazují Svobodní, bez diktatury rovněž zavést nelze). Až budou všichni dostatečně vychováni a vše bude fungovat podle těch pouček, nastane ráj na zemi. Já jsem také pravicově uvažující a věřím, že menší regulace či liberalizace trhu ekonomice spíše pomáhají než škodí, ale nevěřím, že je někdy možná plná liberalizace a taková redukce státu, jak si to představuje Petr Mach, po většinu své profesní kariéry živený ze státních prostředků, který potom ve své kanceláři od stolu škrtá podle něho zbytečné instituce. Kdekoli se Svobodní dostanou k vlivu, ukazuje se jejich nepoužitelnost, protože se snaží uplatňovat svá dogmata. V mé rodné Chrudimi šli dokonce do koalice s ČSSD, aby nevládla nenáviděná ODS, ale asi po roce tu koalici sami zbořili, že prý byla příliš levicová, což jim nevyhovovalo (představovali si, že město zastaví většinu investic i dotací např. kultuře či sportu). Tím se odsoudili do věčné opozice. Je to okrajová strana, taková Strana zelených pravice.

+1/0
18.12.2014 11:37

M93a20r30i53á31n 12B49é44r63e61š 1682182746584

Presný popis toho, ako to vidím aj ja. Navic im chýba sebereflexia toho, prečo ani po niekoľkých rokoch nie sú úspešní na politickej scéne. Namiesto toho je to vždy výhovorka na ľudí. Tak neviem, či by sa nedal vymeniť celý národ, aby boli spokojní. Ale jak popisujete aj vy, to sa dá jedine násilím, takže sa v tom nelíšia od akejkoľvek extrémistickej strany.

0/0
18.12.2014 11:52

L42i11b10o77r 29R37a65š54t26i59c96a 2191146245469

Nevšiml jsem si, že by erudovaný ekonom s dlouholetou praxí a vzděláním v oboru, jako je Mach a s ním spolupracující tým, chtěli "redukovat na několik jednoduchých pouček".

Pro politickou práci je na druhou stranu potřeba, aby základní směr byl dán a v praxi také naplňován.

Těžko voliče přesvědčíte větami, že "nelze složitý svět redukovat".

Je třeba ekonomiku směrovat do takových struktur, kde role byrokratů, subjektivně rozhodujících monopolistů moci bude redukována na nejnižší únosnou míru a bude dán co největší prostor přirozeným = evolučním = liberálně-ekonomickým vztahům.

Partaj jako je ODS v tomto žalostně zklamala a stala se z ní především parta prospěchářů, technokratů moci.

A Bureš.... co je jeho cílem je také stále zřejmější angesichts stále rychleji rostoucích subvencí a státních zakázek pro jeho firmy...

0/0
18.12.2014 15:28

L28i25b82o16r 54R48a31š68t30i10c73a 2941196615759

Ad 1) - to je elementární fakt. Je třeba skutečně srovnávat srovnatelné.

Proto jsem také uvedl příklady Švédska či Irska - v kontextu zemí podobných najmě EU.

Zajímavé také samozřejmě je srovnání relativně svobodnějších USA a EU. V USA ovšem v poslední době stále více roste v ekonomice/politice podíl podobných principů, které vedou ke brždění přesocializované EU.

0/0
18.12.2014 11:05

J26a41n 33Š82v25a63d46l43e88n37k90a 9764599320

Zrovna to Irsko nebyl moc dobrý příklad, protože tam to do značné míry táhla bankovní bublina (jako u Islandu), která s příchodem finanční krize praskla.

0/0
18.12.2014 11:24

L44i26b86o12r 26R47a77š61t62i35c37a 2731796985149

Ano, v Irsku byla rovněž velká "bankovní bublina", ovšem na druhou stranu je evidentní, že z agrární zaostalé země se dostali na špici světového vývoje právě liberálnější ekonomikou, nízkou mírou přerozdělování.

A tak i po prasknutí "bubliny" disponují vyspělou znalostní ekonomikou a jako první z vysoce zadlužených se vrací na růstovou trajektorii a schopnost si financovat své dluhy vlastními silami.

0/0
18.12.2014 15:21
Foto

Z34d28e13n77ě10k 28T73r35i88n60k10e83w36i55t24z 6764883

Kolego Polánecký, toto píšete ve svém blogu:

Podle mého názoru je sociálně spravedlivý ten ekonomickýrežim, ve kterém se každému dostává podle jeho zásluh a nikoliv podle toho;jak hlasitě křičí nebo jak silné má svaly. Tvrdý a opravdový kapitalismus jetak sociálně spravedlivý. Nikoho neokrádá a současně umožňuje přirozenousolidaritu v rámci rodiny či společnosti. Fungovalo to tak do počátku minuléhostoletí, spíše po celé věky, tak proč by to nemohlo fungovat i dnes? Proč mámetedy pod záminkou solidarity přispívat na bohatnutí těch, kteří mají zestávajícího systému jen dojnou krávu?

Jan Polanecký;   18.12.2014  07:45  karma článku: 20,16    přečteno: 523 x

Já jsem napsal o sociální spravedlnosti také blog, zkuste si jej přečíst:

http://trinkewitz.blog.idnes.cz/c/438981/Proc-je-stat-zadluzeny-a-uspory-bohacu-nesmeruji-do-investic.html

0/−2
18.12.2014 9:35

M97a34r14i22á70n 78B70é82r23e62š 1152942196444

To je divné, že? Že ľudia fungujú úplne, ale úplne inak, než si to vy predsatvujete, že? Možno miesto podobných nárekov by stačilo začať to študovať, aby ste sa potom nedivili tak katastrofálnym výsledkom vo voľbách. Alebo vy by ste chceli meniť myslenie ľudí? Ich nastavenie DNA? Tak jedine násilím a k tomu máte vy a vám podobní extrémisti hodne blízko. Preto ste pre väčšinu ľudí neakceptovateľní - ľudia nemajú radi extrémy (a top je ďalší podklad pre štúdium - Gaussova krivka je neúprosná a funguje absolútne spoľahlivo na všetky javy v spoločnosti). ;-)

+1/−2
18.12.2014 9:24

L64i42b18o69r 33R22a75š41t58i18c36a 2361126415209

U Svobodných nejde vůbec o žádný extrém, ale o snahu o co největší svobody pro jednotlivce, firmy, společnost.

Jinak máte pravdu, že pro většinu lidí je to neakceptovatelné - mají raději pohodlí a pohádku o tom, jak se o ně stát stará. Většina lidí je nedostatečně mentálně vybavená na to, aby pochopili, že je neživí stát, ale - nyní již jen menšina - těch produktivních, aktivních, pilných, vzdělaných...

Poněkud komicky pak v tomto kontextu vyznívá Vaše výzva k tomu, aby "se to začalo studovat". Kdybyste se podíval na složení vedení Svobodných - ale i jejich kandidáty v komunálních volbách, tak byste si mohl všimnout, že mezi nimi právě převládají lidé s hodnotným vzděláním.

Nikoliv typu našich milých jihomoraváků Sobotky, Onderky, Haška. Onderku - vyučeného soustružníka - i firmy soustružníky hledající odmítli, když jsem jim ho pro srandu zkoušel zprostředkovat.

+2/0
18.12.2014 10:23

J32a46n 85Š46v38a48d75l85e42n54k56a 9304649470

První věta je obecná proklamace. Co ty svobody jsou konkrétně a jak je chce strana prosadit a udržet?

+1/0
18.12.2014 10:37

J22a78n 26Š54v95a67d74l65e32n12k10a 9574499260

Ostatně, nevšiml jsem si, že by u Svobodných převažovali lidé s hodnotným vzděláním. U nás v Chrudimi na čelním místě kandidátky byl student politologie. Vskutku hodné dokončené vzdělání (maturita).

+1/0
18.12.2014 10:40

M76a84r68i47á60n 59B76é75r68e65š 1692682776984

On pán nepochopil, čo som myslel tým študovaním. Asi som to mal vysvetliť polopaticky ako dieťaťu - študovat chovanie ľudí a prečo tak funguje potom ich psychika. A prečo potom voľby permanentne dopadávajú tak, ako dopadávajú. Ale to by som po nich chel veľa. A aby tomu aj rozumeli, to už by som chcel príliš.

0/0
18.12.2014 10:43

J63a23n 12Š57v38a28d78l90e81n40k43a 9654539100

Ona už je dnešní ekonomie také někde jinde. Ale ideologové ustrnuli v 19. století a snaží se všechno naroubovat na tu jejich "zjevenou pravdu". Dělali to marxisté a dělají to dnešní Svobodní.

0/−1
18.12.2014 10:45

M44a84r87i88á32n 97B10é72r17e95š 1692872706534

Veď presto sa vo svojom extrémizme tak približujú.

0/0
18.12.2014 11:21

J22a55n 85Š28v67a21d52l29e54n71k38a 9694349930

Dnešní svobodní navíc i svým obdivem k fašistickému Rusku, čímž se shodují s KSČM.

0/−1
18.12.2014 11:25

J54a34n 81B16l59a41h90a 3792764472692

Neskutečné bláboly

0/0
18.12.2014 14:21

L36i56b27o41r 69R66a74š66t45i95c22a 2751536115799

O tom, jak funguje psychika voliče, jsem se právě zmínil. Dnes a denně je mu mozek vymýván tím, jak stát zařídí, stát nařídí, zákon ve prospěch lidu, práva na důstojnou existenci, bydlení,.... zdravotnictví zdarma, právo na práci...

--- a běžný volič tak více-méně žije již v socialistickém mentálním světě. Nedojde mu, psychicky se mu příčí, že je to ten soukromý vykořisťovatel, který v podstatě svou schopností tvořit zisk, investovat, zaměstnávat --- vše platí. A že je tedy logicky i v prospěch všech, když společnost vytváří co největší prostor pro soukromé iniciativy - jak již Adam Smith zjistil - "není to dobročinnost pekaře, že si můžeme koupit křupavé čerstvé housky - ale jeho snaha zbohatnout".

+3/0
18.12.2014 15:35
Foto

P89e22t59r 29Z97á14v55l47a34d88s20k55ý 5791723450181

Zcela souhlasím. R^

+3/−1
18.12.2014 9:16
Foto

O26t50t41o 64Č35e86r83n14ý 3635135877972

Schizofrenní společnost, která je na jedné straně rovnostářská a na druhé straně to volbou takových jedinců jako Babiš vlastně popírá.

Možná, že samotná postava Babiše, jeho chování, absence logické mluvy, jaksi koresponduje s intelektuální úrovní jeho voličů. Což je ovšem katastrofa.

+4/−1
18.12.2014 9:09
Foto

J41a57r37o15s78l51a77v 30S56k49o64p30a87l 5318377313239

Ždímat daně, všetci kradnů, a hlavní je co? No přece čerpat, čerpat a čerpat...

+1/0
18.12.2014 23:05
Foto

I86v11o 31F37. 79C70i44l88i74c92h 1150182941264

Popsal jste to celkem přesně, ale obávám se, že změna nastane teprve tehdy, až se ten jejich domeček z karet definitivně zhroutí a všichni si sáhneme na úplné dno :-/

+8/0
18.12.2014 8:51
Foto

O19t15a24k88a96r 82S40e14k11l 4511873675600

S velkou částí příspěvku souhlasím. Současně ale vím , že názory jsou to příliš exkluzivní , výlučné a pravděpodobně nikdy nemohou získat v demokratické soutěži dostatek hlasů.

Mne fascinuje například dotační politika  (nejen) EU. Krvavě vybrané peníze od členů se přerozdělují a vznikají poměrně značné problémy s vyúčtováním od jiných členů. To pořídit můžete , tohle už ne !!!!

Kocourkov , to byla ekonomika !!:-)

+7/0
18.12.2014 8:40

P30a52v42e96l 64K70u27c62h80t60a 4276691237484

Tak toto by se změnit mělo a hodně, různé ty cyklostezky, příspěvky jednomu co zničí druhého atd. Chápal bych tak "dálnice".

+2/0
18.12.2014 8:48
Foto

F39r84a45n69t35i40š40e58k 16M97a34t54ě89j19k84a 8587424689297

Jakkoli popis stavu sedí jak zadek na mísu, víra ve většinovou změnu uvažování lidí je už skoro utopií. Většina lidí o žádnou skutečnou odpovědnost za svůj vlastní život nestojí. Sdílená anonymní odpovědnost teď frčí. ;-)

+11/−1
18.12.2014 8:35
Foto

O50t90a55k77a37r 44S89e41k44l 4571873535750

Pardon , než jsem stačil poslat svůj komentář, Vy jste to popsal velmi podobně.

+1/0
18.12.2014 8:41

P57a52v54e67l 41K26u56c37h11t24a 4546181517734

A není Vám divné, proč o tak lákavou změnu lidé nestojí? Třeba ve zdravotnictví by nějaký takový extrém nefungoval - vše za hotové + čisté komerční pojištění. To by část lidí neuplatila. To neříkám já ale i pravicoví odborníci na zdravotnictví. Pokud nechcete aby lidé kapali na ulicích.

+1/−5
18.12.2014 8:58
Foto

P60e41t13r 48Z90á97v29l31a91d61s57k11ý 5781923950811

Nesmysl. Fungoval by velmi efektivně.

+5/−1
18.12.2014 9:18

L70i61b31o75r 11R44a51š53t42i85c40a 2281356455469

I v tom bájném Švédsku zprivatizovali největší nemocnici. A docílili tak prakticky ihned o 30% větší výkonnost. Za stejné peníze o 30% vyšší výsledky.

Bohužel tento experiment zastavili. Ale nikoliv kvůli efektivitě, ale z důvodů v principu ideologických.

+2/0
18.12.2014 10:36

P35a62v83e58l 38K95u65c88h34t53a 4656901967664

Už před 60 lety jsem slýchaval podobné výkřiky ale v opačném gardu. Když nám to buržousti nebudou  kazit a ujídat z krajíce tak tu zavládne ráj. Tím neříkám, že by leccos se nemělo změnit. Ale kuchařské recepty z restaurace u Svobodných Rv.

+2/−7
18.12.2014 8:19

J61a32n 59H55e39ř62m33a42n50o38v19s86k69ý 4613601795926

demagogie všeho druhu, už vím proč nikdy nevolit Svobodné !!!

+2/−9
18.12.2014 8:03

L84i55b35o93r 27R29a63š10t26i81c37a 2761206195479

Mno, už chybí jen maličkost - dokázat v čem tkví ta demagogičnost.

Nálepkovat bez důkazů umí každý ... ehm...

+4/−1
18.12.2014 15:36

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz