Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I10v58a39n 13M70a12r77e88k 6504688672

Karma. R^

0/0
7.1.2019 20:46

P18a46v20e96l 36K57a80m96a14s 3889371690579

Děkuji za článek. Vzhledem ke komentářům, přidám i svůj pohled. Před dvěmi lety jsem si koupil 3,7 V6, jelikož chci i v budoucnu mít možnost jet normálním autem. Stačí si projet odborné články a každý čtenář zjistí, že ubírání počtu válců a objemu motoru bylo lhaní si do kapsy. Nová měřicí metodika tyto ultraúsporné motory ukázala v jejich nahotě. Nižší spotřeba ( emise ) pouze na papíře. Elektromobily jsou jako plastové tašky a lahve. Taky plast byl levnější, trvanlivější, neničili jsme přírodu kácením stromů na papírové obaly. A teď nevíme co s plastovým odpadem. Kam budeme ukládat “bordel” z baterií elektromobilů? Nehledě na to, že většina světové elektřiny se vyrábí v uhelných elektrárnách. Fotovoltaika nahradí uhlí? Už dnes neexistuje recyklace fotovoltaických panelů bez dopadů na přírodu. Kdo bude zodpovědný za zabití chodce autonomním vozem? Nebo počítače nechybují? Tak si stačí otevřít Windows. A tak dále. Zkrátka jasno co a jak se má vyrábět pro blaho všech, to už tady bylo. Ale vše má jít krok po kroku a nikoli nařízením EU ve stylu poručíme větru dešti. Nebo snad poručíme umělé inteligenci a přírodě? Už vidím teroristy, jak si berou k srdci směrnice EU o řízení vozidel a zajímá je, zda při vjezdu autem do davu nevypustili moc emisí z výfuku. Atd atd.

+2/0
7.1.2019 17:17

Š54t13ě46p39á73n 14Z13e15m44e86k 3337243762783

Svatá slova. Taky si hýčkám svoje sedm let staré auto. Má to leccos, ale do řízení mi nekecá. Nebezpečí těchhle udělátek v autech tkví v tom, že bude stačit opravdu jen malý úkrok stranou a stanou se z nich fízlové. Ono stačí si uvědomit, že když si pustím počítač nebo i chytrý telefon, tak ten si nejdřív zařídí svoje věci, všelijaké uppgrady a legalitu verzí a pak se teprve věnuje mně. Za chvíli totéž bude dělat i auto. Nejdřív zkontroluje kdo tam sedí podle snímku tváře, posoudí jestli nejsem unaven, zkontroluje dech a to nemluvím o tom, že se ještě někde zeptá, zda není příliš silný provoz v mém aktuálním okolí. Že by mi oznámil "jeď až za hodinu". Toho se fakt nechci dožít. Ale pracujem na tom. Tuhle jsem o tom mluvil se zeťákem a ten to má za naprosto normální a nevyhnutelné. Ale abych jen neplakal. Měli bychom všichni tlačit na politiky, kteří si říkají pravicoví a tlačit je k tomu, aby protlačili zákonné úpravy, že všechny tyhle softwarové úpravy budou vypínatelné. Tohle vše musí fungovat jedině na přání řidiče. Pokud možno ještě po ověřovacím dotazu, asi jako když chci něco smazat. Jinak čeká naše děti opravdu chmurná budoucnost. Je to na nás vážení.

+2/0
7.1.2019 16:22

V44o12k89o58u97n 37V30l71a91d73i49m95i68r 8172228279718

Vsak zu to mnozi cesti ridici delaji, ze vykuchaji katalyzator aby usetrili par kourunek. A kamionaci si za par korun kupuji krabicky ktere oblbnou palubni pocitac aby usetrili par korunek za Adblue.

Podle mne by za zyto prasarny mela byt likvidacni pokuta.

0/−3
7.1.2019 16:41

Š87t80ě92p26á98n 40Z59e76m64e63k 3137113332723

Jste trochu mimo. Já nemluvil o vyrabování DPF filtru, ale o softwaru který mě může špehovat.

+1/0
7.1.2019 16:43

V22o80k11o62u12n 97V77l70a30d87i82m20i72r 8892778449948

No vidite, ja zase mluvim o Hard i Softwaru, ktere vam imituje stav Adblue. Takze pokud myslite to spehovani, musite si vypnout mobila, pripadne se od kvetna letosniho rokou vzdat asistence, ktera vas muze stat i zivot.

0/−2
7.1.2019 17:07

J91o27s24e44f 43B82á62r45t70a 7390812438726

Po pěti letech jsem si chtěl koupit auto stejné značky. Nové auto nemá rezervu, jenom sprej na opravu a místo obvyklých budíků jen obrazovka. Nic pro důchodce.

Koupi jsem si rozmyslel a dojezdím to staré.

+2/0
7.1.2019 15:23

T27o69m68á11š 37D25v67o54ř20á28k 6937275603157

Já měl původně nové auto shodou okolností také 5 let. Plnohodnotnou rezervu jsem těch pět let vozil s sebou a ani jednou jsem jí nepoužil. Potom jsem si koupil mnohem dražší, nové auto, jiné značky, které má místo rezervy jen tu samoopravnou sadu, o které píšete. Teď už s tím jezdím dva roky a také jsem jí ještě nepoužil. Takže za mě dobrý, obrovské těžké kolo mi v kufru rozhodně neschází. Kdybych jezdil někde na horách po lesních cestách, tak bych to třeba viděl jinak.

0/0
7.1.2019 15:39

V43o88k67o69u98n 29V68l20a83d19i37m78i96r 8482268419688

Ano, u poslednich dvou aut jsem take zadnou rezervu nemel. Prodavac mi rekl vysvetlovat vam to nebudu, v pripade potreby zavolejte na cislo ktere mate na nalepce na predni skle.

A abych pravdurekl, naposledy jsem rezervu potreboval v roce 1978 kdyz mi v Alpach spadl kamen pred kolo a prorazil pneumatiku.

0/0
7.1.2019 16:44
Foto

I95v37a56n 69V22e51s71e61l61ý 4766498814977

Podepisuji. Mně by už vadila i automatická převodovka ikdyž u většiny jde řadit na povel řidiče, ale já chci i spojku. Doufám že auta alespoň v dnešní podobě nějaký čas vydrží a že ten čas bude delší než můj pobyt na tomto světě. Podotýkám, že za pár týdnů už budu pro řízení potřebovat lékařské potvrzení. Bojím se ale, že jsem již prošvihl nákup posledního auta svého života, které by mi vyhovovalo jelikož jsem peníze na něj před lety půjčil a vrácení je v nedohlednu.

+3/0
7.1.2019 13:50

V30o27k81o76u29n 56V12l69a81d23i14m17i85r 8582728589278

A deti mate rad? Asi ne, protoze jinak byste psal jinak.

0/−8
7.1.2019 13:45

J29i37ř77í 59H96o88l13ý 8456309462957

Děti má rád skoro každý, alespoň ty vlastní.

Ale Brusel je pro většinu méně než "označení zadní části těla".

+5/0
7.1.2019 14:01
Foto

I17v46a51n 28V37e85s88e19l95ý 4296288694397

Uvědomte si, že z dopravy osobními auty pochází, dle různých studií, 0,034% až 0,1% všech emisí oxydu uhličitého a ty další škodliviny že začala auta mnohem více produkovat právě po omezeních CO2 (oxydy dusíku a mikročástice). To "křižácké" tažení proti spalovacím motorům nemůže mít globálně žádný kladný výsledek. To dětem nijak nepomůže ale daleko lepší životní prostředí, než jsme měli my, už mají.

Jen si vzpomeňte, pokud tu dobu pamatujete, na to jak vypadalo ovzduší u silnice z emisí aut u nás před rokem 89 při daleko menším provozu - to zlepšení je evidentní.

+4/0
7.1.2019 14:19

T97o24m23á52š 61D35v91o97ř13á44k 6577225143477

1. oxid, nikoli oxyd

2. z dopravy pochází 14 % CO2 (globálně, v rozvinutých zemích o něco víc), asi polovina z toho připadá na osobní auta

3. Dětem i dospělým nepomůže snižování emisí CO2, ale především snižování těch ostatních sajrajtů (NOx, PČ, CO, HC, ...), a proto je potřeba, aby emisní normy nefungovaly jen na papíře (resp. při homologaci v laboratoři), což se naštěstí po dieselgate konečně děje. Průběžné snižování je potřeba minimálně aby se kompenzoval i Vámi zmíněný nárůst dopravy. Samozřejmě je to vždy otázka míry. Výrobci aut ječí při každém zpřísnění norem, jak to pro ně bude likvidační - tak nevím, třeba letos už mají pravdu.

+1/0
7.1.2019 15:12
Foto

I33v38a78n 41V97e19s15e62l44ý 4716858784107

Já našel, po zadání hesla " podíl automobilů na emisích CO2" do vyhledávače, jiné údaje, cituji: "Je tedy možno konstatovat, že i v případě velmi pesimistických odhadů (silně zeleně a zřejmě i politicky zabarvených) pochází z provozu osobních automobilů něco málo přes jednu setinu celosvětových emisí CO2. " A to je rozdíl proti vámi zmíněným sedmi procentům.

No a ty ostatní "sajrajty" začaly emitovat motory ve velkém při snaze o snížení emisí CO2 jako její přímý důsledek. Ale ty už jsou přece také vyřešený což ovšem zeleným politikům popichovaným zelenými ideology stále nestačí.

+1/0
7.1.2019 15:55

T69o62m61á97š 10D66v47o61ř81á74k 6607825943537

Já vycházím z údajů EPA:

https://www.epa.gov/ghgemissions/global-greenhouse-gas-emissions-data

Vy jste zřejmě narazil na toto:

http://portal.sda-cia.cz/clanek.php?id=6204&v=m

Ale pozor, v tomto případě jde o procento z opravdu všech emisí CO2, tedy i sopky, lesní požáry apod. Přičemž autor předpokládá, že lidé mají na svědomí 10 % emisí CO2, zatímco zbývajících 90 % je přírodního původu.

Takže záleží, co chcete brát jako celek, jestli veškeré emise CO2, potom +- platí to Vaše 1 %, a nebo CO2 produkovaný člověkem, a potom bude platit spíš těch "mých" 7 %.

V posledním odstavci si protiřečíte se svým dřívějším tvrzením, jak hrozné byly emise před rokem 89, při mnohem nižší dopravě. Je možné, že někde mezi euro 3 a euro 5 došlo např. k nárůstu emisí NOx v reálném provozu zpřísňujícím se normám navzdory. Ale rozhodně nešlo o řádový růst a také rozhodně není pravda, že by auta před euro 3 vyfukovala jen CO2.

0/0
7.1.2019 16:22
Foto

I96v13a12n 93V16e32s47e65l80ý 4266878304607

Vycházel jsem z toho druhého článku a možná jsem se do toho zamotal. Z odstavce před citovaným jsem pochopil, že lidské činnosti produkují 10% a z toho osobní auta cca procento. Citovaný odstavec vyznívá na jedno procento ze všech emisí.

K tomu stavu před rokem 89 - zcela subjektivní hodnocení na základě čichových vjemů. Vždyť dnes když jedu za nějakou škodovkou či jiným autem z té doby (východoněmecké dvoutakty nemyslím, to je jiná kapitola) tak zapínám vnitřní cirkulaci v autě jak jsou cítit.

No a ty další emise ( NOx a pevné mikročástice) už mají řešení v provozu a zeleným demagogům to stále nestačí a nejenom politici jim "to žerou".

0/0
7.1.2019 16:56

V34o44k79o51u65n 81V35l32a45d50i46m57i54r 8662858509628

Ano, ony ty deti maji nos ne moc vysoko nad vyfuky.

0/−1
7.1.2019 15:55

V28o57k12o65u17n 59V41l76a79d55i61m14i80r 8452198789168

Uvedomuji si pane Vesly, ze nemate pravdu. A Nejde o CO 2, ale hlavne o ruzne NOx.

Pamatuju si mnohem vic pane Vesely, dokonce i jak vypadalo jeste nez prisli komunisti k moci. Ti zacali razit heslo po nas potopa. A dobre vas to naucili.

0/−1
7.1.2019 15:54
Foto

I23v26a12n 33V93e10s69e31l61ý 4616658464617

A proč jsem asi do příspěvku napsal:" ty další škodliviny že začala auta mnohem více produkovat právě po omezeních CO2 (oxydy dusíku a mikročástice)". No protože je to pravda. A že teď nejde jen o CO2? Ale samém počátku šlo pouze o něj jako o skleníkový plyn.

Jo, a komunisti mě naučili pouze je nenávidět, nic víc.

+1/0
7.1.2019 16:01

T65o61m24á28š 97D39v27o94ř26á84k 6477735853357

Není pravda, že by emise NOx před snahou o omezení COx neexistovaly nebo byly mnohem menší. O emise NOx se dlouho nikdo nestaral, poprvé je začala řešit až Euro 3 (rok 2000). Tehdy byla norma stanovena na 0,5 g/km. Dnes se pohybujeme na 0,08 g/km, tedy asi na šestině původní hodnoty.

Z měření v reálném provozu víme, že nové vozy už tyto limity opravdu splňují. A není důvod si myslet, že by vozy před zavedením Euro 3 měly emise 6x nižší, než kolik tehdy Euro 3 stanovilo. Takže zlepšení tu každopádně je. Akorát se až cca do roku 2016 dost podvádělo, takže se emise snižovaly jen na papíře, zatímco v reálu se vesele čoudilo stejně jako dřív, samozřejmě za neustálého řevu jak jsou zpřísňující se normy pro automobilový průmysl likvidační.

0/0
7.1.2019 16:36

V72o28k63o15u36n 78V47l53a68d47i38m34i56r 8422448549968

Nevim proc jste to pane Vesly v 14:19 napsal, ale napsal jste tam opravdovy nesmysl.

Ti politici se pod tlakem svych volicu snazit o i pro nase vnuky a pravnuky obyvatelny svet.

Ale ti jenodussi lide to nechapou. Zajimave je, ze hlkavne v tech zemich, kde jim komuniste vtloukali do hlavy ze plneni planu je nade vse.

0/−1
7.1.2019 16:38

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz