Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P34a21v78e69l 13V26á92v46r59a 2696835117376

zdroje, zdroje, zdroje!! kde jsou?

pokud takovým zásadním způsobem jako "všeobecně uznávanou pravdu" prezentujete něco, co je mírně řečeno "proti mainstreamu", pak musíte uvést odkud čerpáte. nebo předložit důkazy.

Jinak jste manipulátor, populista a podezřelý ze lhaní.!!

Lituji, že jsem Váš článek četl a zvýšil Vám tím karmu. Asi to je proto, že jsem podle titulku čekal uplně jiné téma.Rv

0/−1
1.4.2019 12:41

T54o47m22á68š 14K85u82c81h31a32ř 3727621878781

Nedávno se objevila studie, která tvrdí, že smrt několika milionů indiánů po objevení Ameriky, měla za následek vznik malé doby ledové. Příčinou mělo být to, že políčka těchto indiánů přestala být obdělávána a změnila se sluneční idrazivost těchto ploch. Pak se ale člověk nutně musí ptát, jestliže zánik pár políček způsobil malou dobu ledovou, není pak logické, že nárůst obdělávané půdy vynucený 8 miliardami hladových krků způsobí výrazné globální oteplení i bez ohledu na produkci skleníjových plynů třeba dopravou? :-P

0/0
29.3.2019 0:48

J98a61n 86V41y95s97k61o11č64i46l 6162530946644

Studie bych tomu pamfletu tedy rozhodně neříkal. ;-D

0/0
29.3.2019 18:25

R68a40d95i95m 71P70o80l88á57š46e66k 9896103149519

Co se týká indiánů, podle mne bez kovových nástrojů nebo jen s jednoduchými kovoými nástroji se nedociluje výrazně odlišné odrazivosti políček od okolní přírody, není to při ruční práci na záhonech efektivní. Navíc většina indiánů byli spíš lovci sběrači než zemědělci, jejich populace byla obrovsky řídká a políčka obvykle spíš jen pomocný zdroj potravy.

To už mnohonásobně větší vliv museli mít bílí kolonisté, protože přeměňovali prostředí a tím odrazivost povrchů mnohem intenzívněji než indiáni a bílé technologie - potraviny, vytápění, řemeslné a první tovární výroby atd produkovaly taky víc metanu i oxidu uhličitého.

Nebo například z klimatického hlediska asi musel mít mnohem větší vliv holokaust bizonů, jejichž populace byla odhadována na 70 - 80 miliónů a kteří byli až na cca stovku kusů vybiti během asi 10 - 20 let. A většina z nich bez užitku zetlela na místě, kde byli zastřeleni.:-(

Ovšem co se týká dneska obdělávané půdy, je podle mne situace opačná. Dnešní složité zemědělské stroje, herbicidy, defakto vymizení místních drobných vodních zdrojů = zatrubnění, odvodnění vlhkých ploch a jejich přeměny na další pole a to, že v zemědělských oblastech je běžně až 90 % rozlohy půdy zemědělsky využíváno způsobuje výrazný rozdíl v teplotním a vlhkostním režimu a tím v těchto oblastech defakto znatelnou klijatickou změnu.

+3/0
30.3.2019 6:25

M88a55r96c49e37l 24S46u97p 6829525158380

To co popisujete má asi ve výsledku dehonestovat opravdu seriózní studii, která se zabývala jednoduše řečeno "vlivem zpevňování a zhutňování ploch na zeměkouli a jejich vlivem na vzrůstající teplotu"

Tato studie byla myslím dokončena v roce 2015 a rozhodně nezkoumala "několik indiánů před malou dobou ledovou" ale poměrně dramatický nárůst obyvatelstva na planetě za posledních 50 let a s tím i dramatický nárůst zpevněných ploch, které oteplují místní klima.

Prosím představte si, že budete měřit teplotu v místě,kde je hustý les a mokřady, potom tento les (třeba 10 km2) vykácíte a tuto plochu vyasfaltujete - no žádný div, že v daném místě teplota vzroste. Tato teplota zvýší teplotu nejenom v samotném místě, ale i v blízkém okolí. A co je nejhlavnější - těchto vyasfaltovaných míst na planetě opravdu hodně přibývá a ve svém důsledku se dost významě podílejí na zvyšování globální teploty zeměkoule. To se samozřejme vůbec nehodí do krámů "bijcům proti CO2", protože to zpochybňuje "vliv zlého CO2", proto se snaží tuto studii dehonestovat "indiány před malou dobou ledovou".

+1/0
31.3.2019 8:20

L92u45k57á31š 96Š42m87a26h62e90l 2767664252184

Děs. Nevím, z jakého titulu se autor považuje za odborníka na klima a ekologii, co má vystudováno a čím se živí, pátrat po tom nebudu, ale já jakožto vystudovaný ekolog a učitel gymnázia biologie-fyzika musím oponovat.

1) Sluneční aktivita je dlouhodobě na minimu. Poslední maximum prakticky neproběhlo a aktuální počet slunečních skvrn se pohybuje maximálně v řádu jednotek. Logicky, pokud by platil tento autorův bod, by i globální teploty měly klesat. Neděje se tak, naopak, je čím dál tepleji a tepleji.

2) Tyhle jiné studie bych chtěl mít ocitované. 800 let je minimálně v rozsahu konce poslední doby ledové extrémně dlouhá doba, takové korelace by si nikdo netroufal vydávat a tvořit.

3) Samozřejmě že pohyby klimatu jsou naprosto přirozené. Jen pokud se pohybujete v rozsahu odchylky plus minus 0,5 °C a najednou se vám téměř monotónně ta fluktuující křivka ohne nahoru o 1 °C a více, je zřejmě něco divného.

4) Tohle nevím, vzal jste to odkud? Oponentura ve vědě je normální a týká se všeho (Einstein nevěřil na statistický charakter kvantové mechaniky, řada jeho současníků zase na nepřekročitelnost rychlosti světla z teorie relativity), procento vědců souhlasících s IPCC ovšem dlouhodobě spíše roste.

5) Máte pocit, že Afrika je skutečně jedním z největších producentů CO2 nebo plastů? Čína už své tendence v posledních letech totiž výrazně obrací.

+6/−7
26.3.2019 14:52

L28u71d38ě94k 38J18a60š96a 7229576602555

Jako biologa vám někde cestou vypadlo, že před 10000 lety, tedy relativně nedávno, zde byla doba ledová, která tehdy ( pro vás zřejmě z neznámých důvodů) končila. Ledovec zasahoval celou Anglii, přes Německo, Česko až k hranicím Itálie - na tom se shodují všichni. Amerika byla pokryta ledem až pod New York. Avšak ledovec zmizel, protože už tehdy proběhlo globální oteplování. Zavinil to člověk svými továrnami či auty? Od té doby prošlo Evropou několik vln ochlazování a oteplování. Oficiálně se hovoří, že malá doba ledová skončila v I. polovině 19. století. A nejsou to zdaleka, ale zdaleka žádné odchylky +- 0,5 stupňů, jak naivně tvrdíte. Od té doby se teploty neustále zvyšují. Také člověk? Ono největším omylem a pomatením ekoteroristů je, že tvrdí, že CO2 ovlivňuje teplotu, přičemž bylo mnohokrát těmi opravdovými odborníky doloženo, že naopak teplota ovlivňuje množství CO2 ve vzduchu. dále jako učitel ve škole zcela opomíjíte fakt, že Země neobíhá klem Slunce v kružnici, ale po elipse, takže i bez výkyvu sluneční erupcí se vzdálenost těch těles dost mění, takže logicky jsme blíže a tím je logické, že je tepleji. Ale takových vlivům tzv. přírody je na počasí a teplotu více, ale někteří dnešní rychle vystudovaní ekologové neví a pak jednají jako ekoteroristé, aby prokázali, že tomu (ne)rozumí

+11/−4
27.3.2019 14:26

F54r36a53n92t96i23š29e64k 51L94u21f88t 2453918668

Víte jak dlouho, trvá než Země oběhne tu elipsu? Opravdu tomu chcete přičíst dlouhodobé oteplování? ;-)

+2/0
27.3.2019 21:30

L25u35d35ě63k 29J82a22š16a 7289356532565

Nejsem odborník, jen sleduji vyjádření lidí, co se tím zabývají. Podle nedávného seriálu od NASA o Slunci a Zemi bylo zmiňováno právě význam této, které se mění ze zploštěné, krátké, kmitající po poměrně krátké vzdálenosti od Slunce, po prodlouženou a sahající poměrně daleko od slunce. Podle toho, co tam graficky ukazovali tak přechod od jedné ke druhé tvá právě oněch 10000 let, které se vyznačují celkem pravidelným střídáním období ledovců. A to, že s měnící se teplotou se také naprosto stejně mění složení CO2 ve vzduchu měli jako pravidelné zdůrazňování. Asi věděli proč. Ale to říkali odborníci z NASA, možná, že máte lepší znalosti nežli oni, což je na českých diskuzích naprosto pravidelné, že i největší světoví vědci blednou nad znalostmi českých diskutér. A jestli máte k tomu ještě ekoteroristické vzdělání, pak to je jasný.

0/0
1.4.2019 12:40

L75u30k42á48š 45Š73m46a85h42e88l 2187964782534

Směšujete Milankovičovy cykly, Maunderovo minimum a roční oběh Země kolem Slunce... Přesto dostanete tolik plusů.

+1/−1
28.3.2019 7:29

R95a52d75i75m 27P15o92l25á92š80e86k 9316953359719

Ledovec nezasahoval přes Česko až k hranicím Itálie.

Minimálně při poslední době ledové ledovec sahal jen kousek přes naše severní hranice. Tady na Ostravsku se zastavil zhruba na severním úpatí Beskyd. Což dokazují četné naleziště například pazourků přinesených z Baltu například na od severu severních svazích prvních beskydfských pahorků a četné zbytky ledovcových morén v severních oblastech našeho státu. Naše pohoří pak zřejmě měly své vlastní ledovce, což je dobře vidět v Jeseníkách a Krkonoších, potom v Tatrách, třeba v Beskydech ne.

Na sever Itálie se šířily alpské horské ledovce stejně jako na opačné straně Alp tekly alpské ledovce do údolí Dunaje a Rýnu.

+1/0
30.3.2019 6:03

J24a47n 74V70y68s71k87o31č62i71l 6532700556794

Jako učitel biologie pak jistě víte, že CO2 je neznečisťující plyn nezbytný pro fotosyntézu rostlin a jeho optimální úroveň, což lze na rozdíl od hokejek ekoteroristů snadno ověřit reprodukovatelným experimentem, je cca 3x vyšší než aktuální stav. Jako biolog také určitě víte, že rostliny stojí na počátku potravního řetězce naprosté vetšiny ostatních organismů. A protože se o tohle zajímáte, tak jste určitě četl i tohle: https://www.thegwpf.org/content/uploads/2015/10/benefits1.pdf

+1/0
29.3.2019 18:44

J82a45r26o65m50í39r 26K62r52á59l 4360509824149

1. Jako biolog pochopitelně nejste astrofyzik. Takže Vaše tvrzení je sice pěkné, leč nesprávné. koncem 20. století bylo nejvyšší maximum za tisíciletí a vzhledem ke zpoždění důsledků maxima je logické, že se trochu oteplilo.

+2/0
30.3.2019 16:43

D48a67n58a 52T49e60n69z73l69e32r 5170832335633

Jako vystudovaný ekolog mi jistě vysvětlíte, čím se liší analogové teploměry a hodnoty na nich odečítané (metodou baj-vočko před sto lety) a elektronické. Jaké mají ty nové teploměry hodnoty systematických a náhodných chyb - a proč tedy při přechodu na elektronické měření systematicky měříme jiné hodnoty.

Jo vlastně nevysvětlíte. Ono to nevyhovuje předepsanému ekonázoru.

+1/0
30.3.2019 22:29

M54a23r54c61e31l 69S23u96p 6509145398840

CO2 alarmisté rádi ukazují svůj teplotní graf, který začíná v polovině 19.století. Zamyslete se prosím nad tímto: V roce 1783 explodovala sopka Laki a následně 1815 sopka Tambora. Globální teplota se prudce snížila. Mělo to velmi katastrofický vliv na úrodu a na celkovou vegetaci na planetě. Byly hladomory a nikdo nepochyboval, "že je to špatně"

Nyní Vám alarmisté CO2 předkládají graf, kde Vás záměrně na tuto skutečnost neupozorní, ale tváří se, že tato teplota byla naprosto ideální.

Děsivě vypadající teplotní graf může samozřejmě velmi rychle nabrat opačný směr - stačí opět nějaká větší erupce spící sopky. Pak Vám ručím za to, že budeme ještě s láskou vzpomínat na dnešní globální teploty.

Další otázka je : Jaká je ideální globální teplota zeměkoule ? Všichni se Vás snaží přesvědčit, že ideální teplota již byla překročena a nyní se řítíme do pekel. Je tomu skutečně tak ? Není ideální teplota zeměkoule třeba o něco výše než nyní ?

Bylo by hodně divné, kdyby globální teplota zeměkoule byla naprosto konstatní - troufám si tvrdit, že by to bylo silně nepřirozené.

+2/0
31.3.2019 9:00

V42e97r84o32n21i42k30a 15F26i24l14á93č28k15o29v23á 1708569435425

Prosím, a co je na textu autora pravda? Nějaké studie na ty jeho bláboly by nebyly?

+3/−6
26.3.2019 14:24

F54r91a98n97t45i80š88e60k 44L35u69f17t 2473208748

Připomínku na chybějící zdroje jsem měl taky. I když jsem spíš klimaskeptik a článek by se mi měl líbit, nehodlám své názory stavět na líbivých (nejspíš) nesmyslech. Zejména tvrzení: "Jiné studie tisíciletých ledovců také prokázaly, že reakční doba globální teploty na množství CO2 v atmosféře je zhruba 800 let" - To kdyby byla pravda, tak by emise nikdo neřešil. Když jsem se zajímal, našel jsem reakční dobu v řádech několika desítek let

+2/0
27.3.2019 21:00

M36a75r84c10e94l 51S12u57p 6379975508660

Připadne mi, že autor čerpal z tohodle videa :

https://www.youtube.com/watch?v=LMQZ-8rCev4

0/0
31.3.2019 10:47

V13e63r92o83n78i57k95a 52F87i15l84á33č75k60o41v53á 1808889435865

Škoda, že jste nevydržela. Plasty ve vodě, hmyz vymírá, planeta se otepluje, dochází voda. Je vám to jedno? Je...

+1/−4
26.3.2019 14:23

K94a54r85e94l 70N42o46v13á89k 7501694478400

Karma, karma, karma. Máte štěstí, cenzura internetu ještě plně nevypučela.

+3/−2
26.3.2019 12:16

L31u57k80á41š 85Š38m88a23h32e48l 2697984752294

Jaká cenzura internetu, prosím vás? To že autorovy vývody jsou nesmysly, na to nepotřebuji žádnou cenzuru, ale potřebuji na to přírodovědné vzdělání, což je věc, která se dnes moc nenosí, bohužel...

+2/−7
26.3.2019 15:21

J89i69ř14í 56D19a16n79i32š 5681488962832

Mínus musel padnout, nerad vidím, že někdo pochybuje o cenzuře internetu, pro kterou jsem viděl už dost důkazů.

Já osobně od prosazení anti-ekologických, rtuť obsahujících, úsporných žárovek velmi pochybuji, že je nějaká snaha politiků něco pro ekologii dělat. Pro "ekologii" se dělá jen to, co někomu přinese hodně peněz.

A důkaz, že za současné klima může člověk jsem ještě neviděl. Zato jsem viděl obrovské skládky, řeky zaneřáděné plasty, olejové skvrny na moři. Ale za tímhle žádný byznys nekouká, to nechává "ekology" v klidu.

+9/0
27.3.2019 12:53

K86a62r15e84l 25N44o63v38á30k 7201954108560

OK, to se ale nesmíte vzdělávat u ekoteroristů. Pak ty znalosti odpovídají vašim názorům.:-)

+3/−1
27.3.2019 15:52

L57u58k90á80š 32Š47m34a70h65e27l 2227294462234

Tyhle rychlé soudy mně fascinují. Mám jiný názor než místní většina (odkud se vždycky pod takovými články ty roje klimaskeptiků vyrojí ) a hned se zpochybní kvalita vzdělání. Přitom mám fakultu která v té době byla označována za nejlepší přírodovědnou školu v republice + doplňkové studium z matfyzu.

0/0
28.3.2019 7:28

J37a34r50o34m22í92r 88K54r12á60l 4260639534649

Můžete mít sebelepší školu, ale pokud nebudete mít zrovna medicínu, léčit se od Vás nenechám. ;-)

0/0
30.3.2019 16:45

J22i90t69k59a 17J55a61n57ý31r40o86v25á 6588583250956

Ano s historickým kolísáním teplot se dá jen souhlasit. I tady se to dá dohledat. Např. doporučuji jít se podívat na moravský Šternberk - speciálně prohlídkový okruh 1. patro. Pokud si to nezapamatuji tak ten, kde je prochází vizitkovým sálem. Pokud průvodce řekne co řekl nám, tak zrovna tam je to důkaz, že klima se cyklicky mění. A je to na Hané. A v těch dobách, o kterých se tam mluví se obilí sklízelo 2x do roka.

Jinak ve starých kronikách se psalo, že za dob Karla IV stačila čeledínům jen halena, zimy byly mírné.

+7/0
26.3.2019 10:08

P87e72t95r 96V49l10a94s69a71t87i63k 5683130883307

Autore autore, zamyslete se, jestli nesloužíte jako "užitečný idiot" anti-eko-propagandy. ;-)

+4/−12
26.3.2019 9:45

J15a83n 80Z16í53m35a 3513695393667

Typický ekolog. Hned člověka z něčeho obviní.....

0/0
26.3.2019 9:46

F74r75a28n92t34i76š39e95k 85L63u38f90t 2573668718

Vyjádřil svůj názor, stejně tak jako auror článku

0/0
26.3.2019 9:55

P89e74t88r 45V67l96a87s27a51t66i20k 5743770193527

Ještě, že vy hned někoho nesoudíte, že? ;-D

0/0
26.3.2019 9:58

V62l30a36s67t82i34m28i50l 77D62o86r39o17t12í66k 3766916327489

Je to odporné zneužívání dětí a mládeže a našeho školství.

Kdo chce vyjadřovat svůj názor a protestovat proti čemukoliv, tak nechť tak činí osobně a ne organizovaně prostřednictvím škol.

A také nechť tak činí dospělí lidé, pokud tak chtějí a ne mládež, které jsou tyto věci tak nějak úplně jedno, hlavně že se "ulejou" ze školy, z vyučování.

Chtěl bych vidět, kolik by jich v ulicích na takové akci bylo po vyučování, pokud by to nebylo hlídané jako blahé paměti 1. máje za komunistů.

Využívání a zneužívání dětí a mládeže je fialový hnus. Po historických zkušenostech je to hanba režimu, který tak činí.

U tohoto ministra školství je to už podruhé takové selhání, měl vy odstoupit, jinak z něj bude ministr, který zneužívá školní mládež k politickým aktivitám - "taková politická pedofilie".

:-)

+7/0
26.3.2019 9:42
Foto

M81a44r75i79e 92T98o76m86š10í51č66k66o63v27á 4767205746696

To co se stále kritizuje, tedy spartakiády, prvomájové průvody, apod., je dostatečně nahrazeno a to ještě ve větším měřítku, někdy mnohem nesmyslnějšími iniciativami a prý dokonce za pěkný peníz.

Tak to je tedy pěkná polízanice paní Müllerová.8-o

0/0
29.3.2019 18:34

J31a97n 88Z65í55m48a 3673145203587

Krásně napsáno. To zase budou ekologisté vyvádět........

+3/−1
26.3.2019 9:36

L19u48k98á42š 81Š54m69a69h27e54l 2567744822574

Autor pravděpodobně není ekolog ani fyzik. Tak proč hned ekologisté? Minimálně s bodem jedna nemůže nikdo, kdo se vyzná ve fyzice či ekologii souhlasit.

0/−2
26.3.2019 14:54

R40o50b35e94r30t 75H88a35v55e11l 7329119504929

Nemate pravdu - ve fyzice se vyznam a s bodem 1. souhlasim.

0/0
27.3.2019 19:10
Foto

M78i30l41o35s93l66a38v 89D13o66u34b80r72a16v49a 1571259745334

Klima propagandu ba její pozadí docela pěkně popisuje kniha pana Kremlíka, jmenuje se "Obchodníci se strachem".

0/0
26.3.2019 9:15

V17e24r97o41n18i89k82a 29F23i53l40á59č53k28o76v48á 1338249485885

V Idnii teď vysázeli 1 milion stromů, Čína je největší výrobce solarních panelů na světě.

+1/0
26.3.2019 9:06
Foto

V89l12a59d32i37m95í93r 26Š28ť15a53s16t35n27ý 1871706155433

A také bezkonkurenční producent plastového odpadu, který nerecykluje....Lesík na plastovém smeťáku není úplně to pravé, jak by se to mělo dělat.

+2/0
26.3.2019 10:18

V92e84r76o55n69i88k23a 92F30i28l86á72č19k90o59v83á 1258279225475

Producentem plastového odpadu je Cocacola, Pepsi, atd atd....

0/−1
26.3.2019 14:21

K19a79r92e87l 13N93o47v85á52k 7271114888760

To je opravdu myšlenkové vzedmutí.;-D

Já vždycky myslel, že původcem jsou ta čuňata, co to házejí do příkopu.

+1/0
27.3.2019 15:56

M27a80r54c13e23l 56S88u42p 6249125738970

Teď tam běhají japonci s malou ekologickou spalovmou plastů a ukazují naprosto ekologické pálení plastů při němž je možné využít ještě energii.

Třeba se to tam chytí.

0/0
31.3.2019 14:57

V40e42r44o25n75i42k71a 53F92i94l83á14č82k66o66v94á 1758169775105

A jak vysvětlíte, že sluneční aktivita klesá, dle měření NASA? Co tedy ohřálo oceány, když ne slunce? Víte, co jsou to kumulativní emise CO2 a uhlíkový cyklus?

+2/−2
26.3.2019 9:04

J84a82n 41Z72í77m39a 3213145643587

Stačí vědět, že sluneční aktivita klesá velice pomalou a za příštích 1.mil let klesne jen o 4 %. Ale přesná fakta se Vám asi moc nehodí ŽE?

+2/−1
26.3.2019 9:35

L75u65k90á24š 15Š62m14a51h37e51l 2687274332344

Cože? Víte, co je to Mauderovo minimum? Jaký milion let? Sluneční aktivita v rozsahu milionů let naopak pomalu roste.

0/0
26.3.2019 14:55

L85u69k98á39š 88Š31m46a47h94e94l 2967544592124

Pardon, Maunderovo, překlep.

0/0
26.3.2019 15:03
Foto

V51l96a12d59i49m37í45r 17Š47ť91a51s61t41n70ý 1631496585263

Oceány ohřály stamilióny každoročně máchajících se turistů.

+2/0
26.3.2019 10:20

K65a18r48e91l 68N22o73v74á37k 7381274948280

;-DR^

0/0
26.3.2019 11:51

V17e18r54o49n85i53k66a 66F83i95l49á62č60k47o47v68á 1158769415555

Sluneční aktivita klesá, jak vysvětlíte tento fakt?

https://magazin.gnosis.cz/nastava-slunecni-minimum-bude-asi-jeste-hlubsi-nez-to-predchozi/

+1/−1
26.3.2019 9:00

J47a38n 92Z92í12m15a 3423465743617

Že se nestydíte tady citovat tenhle apokalyptický a nevědecký web.

+1/0
26.3.2019 9:45

V17e77r30o95n33i53k33a 26F23i63l15á58č97k33o52v51á 1168619355375

A autor tohoto textu cituje koho prosím?

+1/0
26.3.2019 14:31

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz