Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Pryč s Ťokem

Od okamžiku sněhové aféry na dálnici D1 se na ministra dopravy Ťoka valí kritika. Od veřejnosti za nezvládnutou kalamitní situaci, od premiéra za měkkost ke svým podřízeným. Zaslouží si ji? 

Jistě zaslouží, ale za něco úplně jiného než za zablokování brněnské dálnice. Je tak trochu typické, že veřejnost řeší celkem marginální a ojedinělou událost, kterou jí naservírují média a nezabývá se podstatnějšími a dlouhodobými problémy. Ne náhodou je to zcela podobný přístup, jaký veřejnost a politici zaujímají k českému premiérovi. Situace s 50 miliony pro Čapí hnízdo je „obrovský problém“, ale že firma pana premiéra (kterou „nevlastní“) inkasuje ročně z našich daní zhruba 3 miliardy korun (tedy 3000 milionů!) skrze český a unijní rozpočet, to téměř nikoho netankuje. Částku 3 miliardy si prostě už běžný občan neumí představit... 

A tak máme pana Ťoka pod palbou za banální situaci na hlavní české dálnici, ačkoliv je nutné přiznat, že resort dopravy je určitě jedním z nejproblematičtějších vůbec a každý ministr se v něm chtě-nechtě musí utopit. A to nejen díky zoufale pomalé výstavbě či rekonstrukci dálniční sítě. Nechápejte mě ale špatně, ministra Ťoka zde ani v nejmenším neobhajuji. Podle mého názoru neměl takto názorově pomatený člověk na svou židli nikdy usednout. Již v roce 2015 jsme mu s tehdejším kolegou Novotným adresovali otevřenou výzvu (https://janpolanecky.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=482756), kde jsme ho upozornili na nebezpečnost jeho počínání. Ptám se tedy, proč lidem spíše nevadí neustále rostoucí represe, zákazy, příkazy a dozor v osobní dopravě, ačkoliv je za dvě desetiletí již zcela zřejmé, že nefungují? Nevadí drakonická výše pokut, která v Evropě v přepočtu na průměrný plat (ale většinou ani absolutně) nemá obdoby? Nevadí ignorantská podpora eko-šílenství směřující k likvidaci osobní individuální dopravy nejen ve městech? Nevadí, že se z dohledu nad bezpečností silniční dopravy stal bezostyšně a neskrývaně výběr dodatečné silniční daně? Nevadí ani neustálé manipulativní a veskrze lživá prohlášení ministra ve stylu, že Češi jsou nejhorší řidiči v Evropě? Nevadí neustálé zvyšování cen technických kontrol vozidel vlivem rostoucí státní buzerace v této oblasti? Nezajímají nikoho ani skandální návrhy zákonů z dílny ministerstva na další zpřísňování silničních pravidel a sankcí? Nikomu vůbec nevadí, že ministerstvo otevřeně přiznává, ba se tím dokonce chlubí, že policie spoluvytváří předkládanou legislativu? Nejen to je podle mě absolutně nepřijatelný konflikt, protože PČR má vykonávat dohled na zákony, které jim politici naservírují a ne spolustanovovat pravidla sama pro sebe.  

Ministr Ťok prostě funguje v režimu „represe nefunguje - přidáme více represe“. Ne náhodou bylo jeho jediným navrženým receptem na zablokovanou dálnici zakázání jízdy kamionů v levém pruhu (ne že bych kamiony v levém pruhu zrovna miloval). Máme problém? Zákaz to vyřeší! Více represe to vyřeší! 

Nutno ovšem poznamenat, že tímto nebezpečným syndromem trpí současně velká část motoristické a novinářské veřejnosti, která v nekonečném zpřísňování vidí spásu. Tito lidé nikdy nedokážou pochopit, že uvolnění pravidel a represe na silnicích by mělo pozitivní vliv na bezpečnost a plynulost provozu. Ojedinělé zahraniční příklady jsou k tomu zcela výmluvné. Lidé by byli (ve své většině) více ostražití, méně by se spoléhali na zákony a jejich vynucování represivními orgány. Chovali by se přirozeně a rozhodně by se nechtěli na silnicích pozabíjet. A ti, kteří by se chovali nezodpovědně, přeci žádná masivní represe stejně nezastaví (nebo snad už zastavila?!). 

Opět, nechápejte mě špatně, rozhodně neříkám, že mají být zrušena pravidla silničního provozu. Živě si ale vzpomínám na argumentaci dopravních „expertů“ podobných ministru Ťokovi v době, kdy se zvyšovala povolená rychlost na dálnicích z 110 na 130 km/h. Varovali před stovkami mrtvol na dálnicích, měla nastat apokalypsa. Nestalo se vůbec nic. A to, že například „užitečná“ přednost chodců na přechodech stojí ročně desítky životů navíc, nikoho nezajímá...  

Chcete-li tedy kritizovat pana Ťoka, kritizujte ho za zpátečnické myšlení, za jeho povahu nenapravitelného regulovčíka, za jeho celkové směřování ke zvyšující se státní buzeraci. To jsou ty pravé důvody, proč se člověk jeho ražení nikdy neměl stát ministrem dopravy. 

 

Autor: Jan Polanecký | středa 2.1.2019 14:00 | karma článku: 40,77 | přečteno: 4060x
  • Další články autora

Jan Polanecký

Tradice udavačství v Čechách

Jsou to zhruba tři roky, kdy jsem z osobních a profesních důvodů přestal publikovat své články. Nyní jsem ale zažil něco, co mě doslova zvedlo ze židle, něco, co jsem považoval ve svém životním okruhu za neexistující.

8.5.2023 v 17:05 | Karma: 29,43 | Přečteno: 1220x | Diskuse| Společnost

Jan Polanecký

Virová hazardní hra vlády a její „pomoc ekonomice", kterou si do koruny zaplatíme sami

Vláda si s námi hraje velkou virovou hazardní hru. Její opatření jsou totiž realizována v podstatě naslepo, bez přehledu, plánu či výhledu. Pojďme si současná opatření i budoucí „pomoc ekonomice" trochu rozebrat.

25.3.2020 v 7:45 | Karma: 45,08 | Přečteno: 11458x | Politika

Jan Polanecký

Téměř zmizelá svoboda aneb listopadová glosa

V posledních týdnech to slovo slýcháme ze všech stran. Svoboda sem, svoboda tam, "získali jsme svobodu". 30 let po revoluci mají političtí regulovčíci, zakazovači a všelijací socialisté plná ústa svobody. Té jejich "svobody".

18.11.2019 v 7:45 | Karma: 31,75 | Přečteno: 656x | Diskuse| Politika

Jan Polanecký

Soudruh Hitler by měl z ekonomiky Evropské unie radost

Srovnávání nacistického Německa s dnešní EU je velké tabu. Jistě to není oprávněné v oblastech politických svobod, lidských práv či dalších. V oblasti hospodářské politiky však nacházíme, bohužel, alarmující podobnosti.

8.11.2019 v 8:00 | Karma: 40,80 | Přečteno: 1757x | Diskuse| Politika

Jan Polanecký

Gott versus Chramostová. Pohřební nebo politický spor?

Hned na začátek si odpovím, že bohužel politický, velmi nechutný a pokrytecký. Troufám si odhadnout, že by se zneužívání těchto jmen pro politické tahanice jim samotným ani trochu nelíbilo.

7.10.2019 v 7:30 | Karma: 35,65 | Přečteno: 1228x | Diskuse| Politika
  • Nejčtenější

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Auto za tahačem s tankem zastavilo. Už ale ne kamion, který osobák sešrotoval

4. května 2024  9:48,  aktualizováno  21:52

Při nehodě tří aut zemřel na dálnici D1 mezi Bohumínem a Polskem jeden člověk, další dva jsou...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Sadiq Khan: první muslim jako starosta Londýna a první, kdo jím je už potřetí

4. května 2024  17:46,  aktualizováno  20:43

Starostou Londýna byl znovuzvolen labourista Sadiq Khan. Mandát obhájil potřetí v řadě, což se...

U nás cyklostezky, v Polsku dálnice. Využít dotace EU jsme vždy nezvládli, říká expert

4. května 2024

Premium Od vstupu Česka do Evropské unie uplynulo 1. května 20 let. Jak tu dobu zhodnotit? Podle politologa...

  • Počet článků 153
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3635x
Prosazuji svobodu, kapitalismus a minimální vměšování státu do života jednotlivců. Bez politické příslušnosti.

Seznam rubrik

Oblíbené blogy

Oblíbené stránky

Oblíbené knihy